maandag 25 oktober 2010

Robin: kleine update

Goh wat jammer dat ik nooit aan bloggen toekom, al was het maar voor mezelf. Dan maar even een korte update:










  • Robin is alweer 14 kilo. Mijn man had hem de laatste keer gewogen. Niet met de terugweegmethode, die ik altijd toepaste (Mijntje met Robin wegen, Mijntje zonder Robin wegen, en het verschil berekenen, nee, Robin kan nu op de weegschaal zitten.
  • Hij wordt nog steeds als pup herkend. Het groeien moet ook niet te snel gaan. Die 30 kg daar mag hij zeker nog een jaar over doen, zei de dierenarts.
  • Vanochtend kon het niet langer en moest Robin in bad. Hij past er nauwelijks in, haha. En wij elke keer verzuchten, weet je nog dat hij er de 1e keer in paste? Toen was hij 5 kilo. Hij heeft er maar 1x echt in gepast!
  • We moesten ons vandaag inhouden bij de wandelingen in het Leeuwarder bos (haha, ik moet nog steeds lachen om die naam). Dit is nog niet wat we ons van een zondagse wandeling voorstellen. Maar ook wel handig, want tegen de tijd dat het Leeuwarder bos te klein wordt en Robin urenlang kan wandelen, dan is mijn proefschrift klaar en heb ik daar ook tijd voor. Een meegroeihond dus.
  • Leuke anecdote van vorige keer in het bos (2 weken terug). Mijntje denkt: ohnee, hij gaat toch niet in die sloot springen. Manlief kijkt net de andere kant op en hoort 'plons'. Robin is voor het eerst met een overtuigende plons in het water gegaan! Nou ja, water, het lijkt wel erwtensoep. Maar dat verschil ziet Robin niet.
  • Deze keer probeerden we Robin in een relatief schoon watertje te lokken. Hij zat weer onder de modder. Mijn man wist de schade te verminderen door in een relatief schone plas het zit en lig commando te geven. Was niet genoeg, dus die middag een tweede bad voor Robin.
  • Robin is wat minder vaak in de 'wolf-modus', dat is die houding waarbij hij al liggend wild om zich heen bijt en als je die tanden ziet, is het net een wolf.
  • Dit wil niet zeggen dat we zijn tanden nooit meer zien of voelen :) Snoepjes geven is een spannende onderneming.
  • Er is nog zoveel te vertellen. Maar laat ik besluiten met hoe Robin Asterix probeert te domineren. Hij ging altijd al speels om Asterix heen staan. Maar nu bijt hij in Asterix’ nek. Niet echt bijten, maar toch wel een eng gezicht. Asterix verdedigt zich goed en gaat Robin niet uit de weg. Meestal probeert Asterix rustig verder te lopen. Een keer greep Robin Asterix's vel, hierblijven jij. Pas toen haalde Asterix lichtelijk geirriteerd uit. Nu corrigeren we Robin wel wat meer. En Asterix haalt wat sneller uit. Ik denk dat Asterix nog steeds hoger in rang is. Mickey niet, maar dat is een ander verhaal. Die kiest steeds het hazenpad, maar ook dat wordt al wat beter.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.