zaterdag 11 juni 2011

Ouderwetse koffie

Ik houd van eenvoud, anderen noemen dat ouderwets. Hetgeen mij dikwijls met trots vervult.

Wij drinken graag filterkoffie, wie kent dat nog? Ik hoop dat het nog even blijft bestaan; het is namelijk veel lekkerder dan Senseo koffie. Nee, ik heb het niet begrepen, Senseo is gemakkelijk. Kom nou, hoe lui kun je zijn?! En heb je wel eens een huis vol bezoek gehad met alleen een Senseo tot je beschiking? Succes!

Ja maar met Senseo bespaar je geld doordat je afgepaste hoeveelheden zet. Inmiddels weet iedereen wel dat die pads niet goedkoop zijn. Bovendien hebben wij een mini, waarmee je precies 1 mok kunt zetten. Mijn man kreeg er twee: één van zijn opa en één van zijn stiefvader, uit zijn studententijd. Ze zijn nog nooit kapot gegaan, alleen de kannetjes sneuvelen af en toe. Voor bezoek pakken we het grote koffiezetapparaat.

En nu komt het mooiste: de Senseo is multifunctioneel! Mijn moderne zus bood ons eens chocomel uit de Senseo aan. Dat kan ons koffiezetapparaat niet; wij zijn aangewezen op een pannetje met melk op het vuur. De pan is wel multifunctioneel, want hij vervangt de eierkoker en rijstkoker. Zo ook de melk, die tevens in de koffie wordt gedronken en de cacao die eveneens in cakes wordt verwerkt. Wat ouderwets! Ik glim van trots. En besluit toch maar niet te vertellen hoe wij tosti’s bereiden...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.