woensdag 20 juli 2011

Lievelingsbloem

Het begon ongeveer zo. Ik zei tegen mijn man: de narcis, dat is nou mijn lievelingsbloem! Prachtig geel - dit was ooit mijn lievelingskleur - en met zo’n fascinerende trompetkelk. Wat een bloem!

Toen kregen we onze eerste bloembollen voor in de tuin. Hierbij zaten blauwe druifjes. Zo mooi blauwpaars... oh ja, dat was ook mijn lievelingsbloem.

En wat te denken van de roze hyacint, die de lente zo blij inluidt? Ook mijn lievelingsbloem. En vergeet-me-nietjes niet-te-vergeten. En viooltjes natuurlijk. Sinds kort heb ik ook de schoonheid van de petunia ontdekt. En de margriet: de witte, de gele, de Spaanse, de reuzemargriet... allemaal even prachtig!

Steeds regelmatiger wees ik bloemen aan in tuintjes en vertelde mijn man enthousiast: dat is mijn lievelingsbloem! Nu hoef ik alleen nog maar te wijzen, een enthousiaste kreet te slaken of een bloemennaam te noemen en manlief concludeert: dat is zeker ook je lievelingsbloem?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.