zaterdag 23 juli 2011

Smaken top vijf

Net als lievelingsbloemen heb ik ook lievelingssmaken en zelfs een heuze smaken top vijf. Hierin staan zonder twijfel aarbeien, olijven (Kalamata als ik moet kiezen) en basilicum. Oh basilicum... als ik er in de supermarkt langs loop, loop ik altijd even terug om aan het plantje te ruiken. Het liefst zou ik er als een geit mijn tanden in zetten. Dankzij een jarenlange training, heb ik dergelijke uitspattingen gelukking onder controle.

Voor de overgebleven plekjes worden constant nieuwe verkiezingen houden. Koriander is een serieuze kandidaat, maar geitenkaas kan eigenlijk ook niet ontbreken. En wat te denken van tijm, chocolade, versgemalen peper, port, geraspte citroen en een goedgelukte appeltaart... Het wordt druk in de top vijf. Dat kan natuurlijk niet, want er passen er maar vijf in een top vijf.

Voor de zekerheid stel ik het maar heel voorzichtig: “oh ja, die smaak nomineer ik ook voor mijn smaken top tien...” Had ik eigenlijk al verteld dat manlief mij soms van nerd-achtig gedrag beticht?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.