zaterdag 6 augustus 2011

Enthousiast over mijn koelkast (2)

Wij gooien bijna nooit eten weg. Bij hoge uitzondering misschien een keer een half blikje maïs. Maaltijden worden keurig op elkaar afgestemd en we hebben ook een klein overzichtelijk koelkastje. Deze week bleef ik toch zitten met 1 1/2 peen, wat stronkjes paksoi, en 1/2 blikje bonen. Wat moest ik hier nu mee, zonder direct toevlucht te zoeken bij onze hond?

Gelukkig wist mijn man wat lekkers: stoofpotjes. Hierin gingen de genoemde restjes groenten en bonen, een halve ui, die ook in de koelkast lag, een tomaatje, talloze kruiden, zowel gedroogd als vers en wat nieuw gekochte champignons. Heerlijk met gegratineerde aardappeltjes erbij!

















De koelkast is weer leeg voor de nieuwe week. En ik ben weer enthousiast over mijn koelkast!

Edit d.d. 10 augustus 2011: onze koelkast opereert liever achter de schermen. Een dag na publicatie leek hij ermee op te houden... Gelukkig blijkt het mee te vallen en komen we er met de schrik vanaf.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.