woensdag 21 september 2011

Robin is een echte wereldburger

We hebben een vakantiehuisje in de Eiffel geboekt en dat maakt me hondsdolblij! Om besmetting van onze hond te voorkomen, werd hij vandaag ingeënt tegen rabiës. Ook kon hij direct worden gechipt, iets wat in veel landen verplicht is, in Nederland binnenkort ook. Voor ons, mensen, zal deze plicht vast ook niet lang op zich laten wachten.

Zoals altijd sprong Robin enthousiast in de auto, plaste tegen een struik en liep blij snuffelend mee naar binnen. Gelukkig: onze hond is niet bang voor de dierenarts. Toen de deur van de spreekkamer dichtging, had Robin door dat hij erin geluisd was. Gelukkig was het zo gebeurd met de enting en de chip. De chip werd nog even getest met een scanner. Het blijft een bizar idee. Nu begrijp ik waarom honden niet mee mogen in de supermarkt. Wat zou de scanner aangeven als Robin langs de rolband loopt? Maar dit even terzijde.

Nu ik toch bij de dierenarts was, heb ik mijn zorgen over Robin’s stagnerende gewicht nog even geuit. Voerde ik hem echt niet te weinig? Nee, groter zou hij niet worden. Ietsje breder nog, maar hij moest niet dik worden. Misschien was hij toch niet helemaal raszuiver. Beide ouders zijn flatcoated retrievers en van ‘normaal’ formaat, maar inderdaad, Robin heeft geen stamboom. Nou ja, het was gewoon goed zo, ik was gerustgesteld.

Gek toch, dat zulke dingen volgens het boekje moeten gaan. Zo werd ik vroeger als klein bestempeld; met groeicurves voorspelden knappe dokters dat ik niet groter dan 1.58 m zou worden. Mijn moeder zal me vast hebben verteld dat dat helemaal niet erg was, waarop ik als een gek ben gaan eten en 7 cm heb weten te winnen. Welnu onze hond dus niet, die trekt lekker zijn eigen plan.

Na afloop deed Robin een plasje tegen de toonbank. “Dat doet hij anders nooit!” zei ik geschokt, om er direct aan toe te voegen: “maar dat zeggen ze waarschijnlijk allemaal, he?”



Lees verder over de vakantie op:

Samstag 15. Oktober
Sonntag 16. Oktober
Montag 17. Oktober
...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.