zondag 18 september 2011

Sommige mensen wil je niet in je keuken hebben

Over internetvervuiling.

Sommige mensen wil je niet in je keuken hebben. Zoek je nietsvermoedend naar vegetarische currygerechten, doet de zoekfunctie van Smulweb ineens hele andere suggesties. En dan ontdek je dingen, die je liever niet had geweten: creaties uit eigen keuken van een iets te creatieve hobbykok. Dit overkwam mijn man gisteren.

Een link naar de betreffende recepten vind ik wat teveel eer, maar zoek eens op Smulweb.nl op cornflakespap, knackebrödsoep of alprocake.

Toen ik dus kreten van ontzetting hoorde, afkomstig uit de keel van mijn man, snelde ik naar de laptop om eens mee te kijken.

De Allerhande-achtige kookstijl van deze hobbykok viel gelijk op: blikken, potjes en kant-en-klare sauzen werden niet geschuwd en gingen keurig door elkaar gehuzzeld in de magnetron. Maar wàt gaat er allemaal in!? Vol afgrijzen lazen we hoe sperziebonen, hütenkase, ketchup of curry èn appelmoes in de cornflakespap gaan. "Zelf verzonnen?” reageert iemand bijdehand.

Of wat dacht je van rijstepap de luxe met heerlijke toevoegingen als aardbeien en kaas? Bij weer een ander gerecht bleek een fornuis overbodig, want de lekkerste “smeuïge pasta” krijg je door de macaroni een nacht in koud water te laten staan. We wisten niet of we moesten lachen of huilen.

Bij de alprocake maakte de kok zich er wel heel gemakkelijk vanaf. Cakemeel en alproboter werden in de bakvorm gemengd en hup, de magnetron in. Dat kan niet hè? Meel met boter is geen cake!

Vragen als “Waarom?” of “Ben je op je hoofd gevallen?” gingen door ons heen. Zouden we reageren? Iemand was ons al voor. Met de opmerking “Ik zou nog er een pot pindakaas aan toevoegen”. Briljant.

De profielschets van de receptenplaatser is veelzeggend. “Mijn pagina is 2.896 keer bekeken en 0 keer gebookmarkt.” En wij houden het voor vandaag toch maar bij ons eigen kookboek.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.