dinsdag 4 oktober 2011

Product review: speeltjes voor de hond

Ter gelegenheid van dierendag.

Met dat heerlijke wilde beest van ons gaan er ook de nodige speeltjes doorheen. Ja, u leest het goed: speeltjes. Net als hondekoekjes en botjes zijn ook hondespeeltjes vergankelijk. Geen enkele fabrikant geeft garantie op hun onverwoestbare dierenspeelgoed. Wij weten wel waarom.

:( De hondenfrisbee
Eigenlijk wilde ik met de hondefrisbee beginnen. Zoals de naam al doet vermoeden, kan hiermee worden gefrisbeed met de hond. Hij is gemaakt van doek gespannen over een rond touw. Touwen zijn goed voor hondetanden, in tegenstelling tot zo'n plastic mensenfrisbee. Alleen... ik heb de hondenfrisbee nooit op foto vast kunnen leggen. We kregen hem drie keer cadeau, waarbij hij met toenemende snelheid werd vernield.


:) Rode bal
Deze bal kan met brokjes worden gevuld. Wat heb ik een lol gehad, toen ik een keer Robin's hele maaltijd erin deed. Maar dat werd wel een bende. Ook zonder brokjes wordt hier vaak op geknaagd en gek genoeg overleeft dit ding dat.




:( Autobandje
Onverwoestbaar...




:) Nog een rode bal
Ook deze kan met brokjes worden gevuld. Door de in te stellen opening, ligt de moeilijkheidsgraag wat hoger. Dikwijls geeft Robin het op, om hem een dag later weer met hernieuwde interesse op te pakken.




:) Piep
Een plastic botje dat piept! Mijn man wist me te vertellen dat het gepiep doet denken aan een schreeuwende prooi. Is onze hond echt zo wreed? Hoe dan ook: het klinkt gezellig en we hebben er meerdere, aangezien de piep er na verloop van tijd uit gaat. Eigenlijk is dat zo erg nog niet: 's avonds ruilen we piep altijd voor een niet piepende piep om.



:( Het speeltje zonder naam
Tja, wat is dit voor iets? Robin kreeg het op ons gezamelijke verjaardagsfeest. Je kan er vast leuke spelletjes mee, maar hoe werkt het? Het is vast zo'n speeltje om samen met de hond mee te spelen, anders maakt hij het misschien kapot. Zou je hem aan de bal... oh, het touw gaat los! En nu begint hij aan het plastic te knagen. Hmmm...




:) Piepende bal
Na al die binnen enkele nanosecondes vernielde speeltjes zochten we toevlucht tot de Action shop. Hier nog een leuke variant op piep. We weten niet of we deze piep of bal moeten noemen bij het trainen. Wel kunnen we deze aan het rijtje duurzame speeltjes toevoegen.




:) De duurzame hondenfrisbee!
Wederom een hondvriendelijke frisbee. Je moet deze wel steeds af moet pakken, maar toch gaat deze wat langer mee. Hoewel... De eerste belandde in de vijver! Volgens de verpakking zou hij drijven, maar dat doet hij alleen als hij netjes horizontaal op het water landt... Robin kan niet onder water zoeken. Het arme beest bleef maar zoeken, waar was zijn nieuwe speeltje gebleven?

Snel weer een nieuwe gekocht. En heel voorzichtig gegooid. Alleen deze keer ging Robin er zelf mee het water in. Toen de frisbee langzaam begon te zinken, bedacht ik me niet lang. Ik stapte met mijn laarzen in de plomp. Dit zou me geen tweede keer gebeuren. Nu gaat de frisbee alleen mee naar wandelplekken zonder water.





:) De tennisbal
Leuke dingen, zolang je ze maar afschrijft wanneer je ze meeneemt naar het park. Gelukkig hebben we een hele hoop tweedehands tennisballen en is dat geen probleem. Robin mag ze zelfs binnen houden. Eén keer heb ik een bal af moeten pakken in het park. De schil zat los en ik gooide hem onopvallend in de prullebak. Althans, dat hoopte ik, maar nee, daar trapte Robin niet in. Als een razende roetsjte hij wild door alle struiken. Om daar vervolgens met 100 kleefbolletjes uit te komen.



! De voetbal
Heel leuk zo'n lekke voetbal. Alleen niet tegen Robin's vernielzucht opgewassen. Samen spelen dus maar.



:) Touw
Meestal wel een goede aankoop: Robin wordt er blij van en doet er wel een tijdje mee.



Uiteindelijk verliest het touw. Maar hier heeft Robin wel een tijdje mee gedaan!
:( Weer een speeltje zonder naam
Is ons hondje nou zo vernielzuchtig? Ik denk dat het wel meevalt. Het speelgoed wordt vast getest door honden die zwaar aan de medicijnen zitten.




Als Robin jarig is...
wil hij het liefst botjes en kouwstaafjes, zo'n groot touw en natuurlijk tweedehands tennisballen.
Fancy speelgoed weet hij niet op de juiste waarde te schatten.

2 opmerkingen:

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.