donderdag 22 december 2011

Een goede buur...

Bijna kerstmis. Terwijl ik op de markt mandarijntjes tegen een schappelijke prijs probeer te vergaren, paraderen drommen mensen door de winkelstraat op zoek naar kerstversieringen, kant-en-klare hapjes, kiwicakes of andere onmisbare gadgets, zoals fantasiepanties of megapushupbeha’s. Met kerstliederen in mijn hoofd droom ik weg en denk ik aan kerststerren en zelfgebakken tulband.

Ik heb er weer veel zin in dit jaar! Het leukste onderdeel van de voorpret zijn wel de kerstkaarten. Verzette ik me ooit nog tegen deze papierverspilling, nu constateer ik lichte teleurstelling, wanneer op de deurmat post van de belastingdienst overheerst.

Maar waar familie en vrienden het soms laten afweten, springen dit jaar de buren bij! Zelf ben ik ook enthousiast aan het schrijven geslagen. Om vervolgens weer nieuwe mensen aan te steken. En wat blijkt dat leuk te zijn om telkens wanneer je langs de voordeur loopt, weer een nieuw kaartje te kunnen oogsten, tot driemaal toe op één avond! Gretig maak ik de enveloppen open en voor het eerst in ons leven maken we een bonte slinger van kaartjes.

Hulde dus aan attente familie, vrienden en buren. En voor wiens brievenbus ik ongeschonden heb gelaten en ook niet life in kerstknuffels kom voorzien, wens ik jullie lezertjes toch een schitterend kerstfeest toe en een gelukkig nieuwjaar vol verwondering!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.