vrijdag 4 mei 2012

Kant-en-klaar tuinieren

Net als in de keuken, zal ik mij op tuingebied niet snel aan kant-en-klaar wagen. Maar fancy is het natuurlijk wel! Dus ben ik mij te buiten gegaan aan een pakketje met vijf zaadschijven voor 89 cent. Ook dit jaar wordt het tuinbudget weer fors overschreden. Maar kijk eens, wat een tuinierplezier! Even wat labeltjes maken, voordat ik de schijven met aarde toedek. Waar oude visitekaartjes al niet goed voor zijn. Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte van het resultaat.


Zaadschijven met diverse kruiden

Een ander kant-en-klaar product is het klavertje-vier. Gekregen op een bruiloft. Het leukste en nuttigste trouwbedankje ooit! De bruidegom zit dan ook in de bloembollen en zaden business. Maar wat hier zo kant-en-klaar aan is? In het pakketje zit geen tuinaarde, maar een aarde-tablet. Wat hip zeg, dat heb ik nog nooit geprobeerd! Echte potgrond schijnt beter te zijn; dat heeft een oud-collega ooit eens wetenschappelijk getest. Ik besluit de proef op de som te nemen. De bolletjes nestelen zich echter met moeite in de karige hoeveelheid grond (zie 2e foto). Het potje is schattig, maar erg mini. Mijn praktische kant wint het van mijn modegevoel, dus de bolletjes zitten inmiddels in ruime aarde in een potje-op-de-groei.



Klavertje-vier-pakketje

De bolletjes nestelen zich echter met moeite in de karige hoeveelheid grond...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.