zondag 10 juni 2012

Solliciteren (vul hier de bedrijfsnaam in)

Gaarne kom ik werken bij [vul de bedrijfsnaam in]
Bij uw bedrijf of stichting, bij twijfel altijd even controleren
Zal ik nooit gehinderd worden door luiheid of tegenzin
Vandaar dat ik bij [vul de bedrijfsnaam in] wil solliciteren

Toen ik uw advertentie zag in het vakblad van mijn branche
Dacht ik meteen: die functie is mij op het lijf geschreven
Dit ambt, ambacht of bezigheid - vervul ik echt met glans
Kerntaak 1 of kerntaak 2 - het is mij om het even

Ik kan mij goed vinden in de missie van het bedrijf
Het werkgebied, de visie of de bedreven wetenschappen
Ontwerpen, ICT, behangen, typen, onderzoeken, praten,  boekhouden, lesgeven, coachen - is mijn favoriete tijdverdrijf
- De niet ter zake doende dingen uit dit lijstje schrappen

Wat mij erg aanspreekt - en dan iets uit de bedrijfsbrochure
Waar [vul de bedrijfsnaam in] niet achter is gebleven
Dit soort projecten zijn wat mij betreft van groots allure
- Let op dat deze alinea niet teveel is overdreven

Mijn analytisch denkvermogen, communicatieve vaardigheden, overtuigingskracht, organisatietalent, kwaliteitsgerichtheid, innovativiteit, excellent schrijftalent en enorme bescheidenheid.....
Zijn een selectie van kwaliteiten die in mij schuilen
Mocht dit bij collega’s leiden tot onzekerheid
Dan kunt u deze werknemers evengoed met mij verruilen!


Geïnspireerd door (zo niet gejat van) "Vul hier de plaatsnaam in" van Kees Torn

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.