zondag 30 maart 2014

Even helemaal niets

Gisteren had ik een enorm productieve dag. Om 9.00 uur had ik al een dik uur met de hond gewandeld en om 10.00 uur was de achterstallige afwas weggewerkt. Boodschappen hadden we al in huis, zodat er genoeg tijd overbleef om de kruidentuin om te spitten en om samen met manlief een heerlijke fiets/skate/draaf-tocht met de hond te houden.

Vandaag is niet zo’n dag. Ik word laat wakker en ik moet nog zoveel dingen doen op een dag die een uur korter duurt. Waar zal ik eens beginnen? Intussen gaat de computer aan en lees ik wat inspirerende blogs: over minimaliseren, over een switch-off zondag (zonder digitale communicatie-middelen), en beter nog: over een dagje helemaal niets hoeven doen.

Klinkt goed, maar hoe doe je dat eigenlijk: de boel de boel laten? En dat dan een hele dag? Intussen is het brood bijna op en wil de hond uit. Ik besluit het klein aan te pakken en ga met een kop thee in de zonnige tuin zitten. Gewoon op de grond. En dan zie ik hoe mooi de kruidenplanten al zijn: een plantenpot vol munt en in de tuin prachtige bossen peterselie, bieslook, marjolein... Ik weet weer hoe het moet: focussen op de mooie details en genieten van het moment. Gerustgesteld ga ik een rondje skaten met de hond. Daarna smullen we van de boekweitpannekoekjes, die manlief heeft gebakken.


Bhutaanse boekweitpannekoekjes met limoensaus

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.