woensdag 5 maart 2014

Vastentijd deel III: mijn invulling voor dit jaar

Onderdeel van een drieluik: zal ik gaan vasten dit jaar, waarom, hoe?
- Vastentijd deel I: FAQ
- Vastentijd deel II: waarom en hoe?
- Vastentijd deel III: mijn invulling voor dit jaar

Vastentijd is begonnen. Voor mij geen lange lijsten van do’s en don’ts, maar simpelweg een lenteschoonmaak. Een bijpassend lentezonnetje schijnt me aanmoedigend toe.




Ik blijf nog veilig op het gebied van fysieke uitdagingen. Ten eerste pak ik mijn traditie weer op en laat ik snoep, koffie en alcohol staan. Daarnaast probeer ik mijn enorme energie in goede banen te leiden met wat sport (fietsen en skaten).

Geen dingen waar ik tegen op zie vooralsnog, al vind ik het jammer om mijn banketbakkerij tijdelijk te sluiten. De vraag rijst dan ook: wat nu als er bezoek komt? We wonen afgelegen, mensen hebben het druk, terwijl hun tijd wordt opgerookt door grijze mannen met grijze koffertjes en grijze sigaren… hoe dan ook: bezoek komt niet wekelijks. Dus mocht de gelegenheid zich aandoen om vrienden of familie met een mooie taart te ontvangen, laat ik liever niet voorbij gaan. Daarom houd ik de zes reservedagen achter de hand - ik vast immers door op zondag.

Verder beraad ik me op andere mooie plannen: mooie teksten schrijven, mooie muziek maken, mooie dingen creëren om de wereld te veroveren. Maar dat is een ander verhaal en moet een andere keer maar eens worden verteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.