zaterdag 12 april 2014

Loslaten in de vastentijd

Troep op mijn bureau (foto: manlief)
Pasen staat voor de deur en de eerste lammetjes zijn gespot. De vastentijd is dus alweer bijna voorbij. En het is - tot nu toe - prima bevallen! De wereld draait door als ik geen taarten bak. Op mijn kookblog blijft het wat stil en af en toe moet ik uitleggen waarom ik geen koekje bij de thee neem. Maar niemand doet er moeilijk over en dat maakt me blij.







Intussen beraam ik mij op mooie creabea-plannen voor na de vastentijd. En vraag ik me op de valreep af of ik niet wat meer zal toevoegen aan mijn gebruikelijke pauze van koffie, suiker en alcohol. Ideeën genoeg: wat denk je van 40 dagen niets kopen, geïnspireerd door de Buy Nothing New-maand. Of iets geven aan een goed doel? Of elke dag iets weggooien?

Leuk en aardig, zal je denken, maar wat heeft die foto hiermee te maken? Tja, mooie plannen kunnen tot wanhoop leiden, zoals bovenstaande foto illustreert. Bovendien heb ik altijd al zo'n foto willen maken. De stapel kleren (10 items) is inmiddels gedoneerd voor een kleding inzamelingsactie. Zal ik deze laatste week nog 30 dingen weggooien? Ik houd het bij een citaat van Kees Torn uit zijn lied Troep, mijn inspiratiebron voor de foto.

'O o o, wat een troep op m'n bureau
Pas deed ik bij een kennis mijn beklag
Die kennis zei: "Ach
Dat ruim ik op in een dag"
Maar toen die zag
Hoeveel er lag
Verdween op slag
Z'n animo'

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.