woensdag 28 mei 2014

Werken in eigen tuin

Mijn coach adviseerde me vorig jaar om in mijn eigen tuin te werken. Dat was metaforisch bedoeld, maar ik neem dat natuurlijk heel letterlijk. Ik zet immers graag de bloemetjes buiten. Ik denk ook dat de staat van onze tuin een goede weerspiegeling is van hoe het met mij gaat.

Een bloeiende tuin vol gonzende bijtjes en hommeltjes maakt me blij! Verzuipt alles echter door de regen en loop ik maanden achter met zaaien en maaien, dan is het ook chaos in mijn hoofd. Het streven is dan ook naar de eerste situatie.



Aan bloembollen, zaden en kant-en-klare plantjes ontbreekt het niet, mede dankzij de gulle giften van mijn verjaardagsvisite. Maar eerst moeten de bloembedden nog worden gespreid en daar gaat een hoop tijd in zitten! Gelukkig vordert ons bouwproject in de voortuin gestaag. Een project met (hoe kan het ook anders?) gratis stapelstenen van Marktplaats, onze grootste tuinleverancier. Hulde aan manlief voor het pas- en meetwerk. Erg fijn is het om bij onze noeste arbeid door diverse buren te worden aangemoedigd. Ook passerende dorpsgenoten lijken het ook wel te waarderen dat hier gebouwd wordt. In eigen tuin werken is dus helemaal niet egoïstisch, je doet er anderen ook een plezier mee. Een mooie metafoor.

Wat zal de blije bijenmix hier mooi staan! Ik verheug me er al op, maar heb de bollen nog niet gepoot. Eerst even nagenieten van het gedane werk, terwijl manlief de zonsondergang (en mij) fotografeert.


Foto door manlief, 22 mei 2014

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.