woensdag 18 juni 2014

Een zomertraktatie

Afgelopen maandag werd ik blij verrast tijdens een wandeling met Robin. De zwanen zijn er weer! Ik merkte deze prachtige vogels maanden geleden voor het eerst op. Ze zijn mooi en indrukwekkend. Robin vindt ze vooral indrukwekkend en blaft er altijd wantrouwend naar. Een tijdlang heb ik het zwanenkoppel niet meer gespot, maar nu zijn ze terug met jonkies!

Moeder zwemt wat rond met de kleine zwaantjes en vader bewaakt de boel vanuit de weide. Samen met een passerende fietser bewonder ik het tafereel. Een echte traktatie, merkt zij op. Ik ben gelijk teruggegaan met mijn camera. Mijn dag kon niet meer stuk.

Ik ga een foto opsturen naar de redactie van ons dorpsblad. Welke foto vinden jullie het mooist? (Je kunt reageren onderaan dit artikel.) Ik ben heel benieuwd!

Leuke aanvulling van Arjan (zie ook hieronder bij de reacties): Introducing A Divorce Rate For Birds, And Guess Which Bird Never, Ever Divorces?


1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

6 opmerkingen:

  1. Ze zijn allemaal goed, maar mijn favoriet is nummer 8, omdat beide volwassen zwanen je waakzaam aankijken. Iets wat in nummer 10 ontbreekt. En omdat het ook het landschap eromheen goed vastlegt. Beter dan nummer 1,2,4 en 5. En nummers 6,7 en 9 zien er beetje eenzaam uit, terwijl zwanen altijd zo trouw aan elkaar zijn. Hoewel? De albatros lijkt het toch beter te doen dan de zwaan: http://www.radiolab.org/story/introducing-divorce-rate-birds-and-guess-which-bird-never-ever-divorces/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. allemaal prachtig, alsof ik de wandeling maak..veel geluk voor deze wereld van jong spul..!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel Arjan voor je goed onderbouwde keuze! Overigens is dit een trouw mannetje, want hij is geen moment van zijn plaats geweken! Leuke link, ik zet hem ook even in mijn stukje, want links in reacties werken blijkbaar niet.

    Willemijn: leuk dat je het als een wandeling ervaart! Ik heb ook expres veel foto's geplaatst, tis haast een filmpje zo... Deze zwanen laten zich niet meer zien, dus wat een geluk heb ik gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat foto 6 of 7 het meest geschikt zijn. Maar je kunt toch al die mooie foto's opsturen? Dan kan de redactie een keuze maken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk... de een houdt van overzicht en de ander van detail. De redactie laten kiezen is ook zo gek nog niet. Ik weet ook niet of een plekje over hebben, maar de voorpret is ook leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ze zijn allemaal leuk! Voor in de krant en de 'nieuwswaarde' zou ik zeggen eentje waarbij je ook de rest van het weiland en wat van de omgeving ziet, zodat mensen kunnen zeggen 'ja, daar, is dat niet bij tante Mien om de hoek?' ofzo :-)

    Je recycle stukje vond ik ook leuk te lezen. Heb vanmiddag een kapotte sok weggegooid.... maar er zat echt een groot gat in en hier doen ze niet aan kleren recylen. 9 van de 10 keer gaat zo'n sok toch weer de was in en dan trek ik hem weer aan, of hij gaat naar de schoenpoetsdoos. Maar ja, niet alle sokken kan ik van de prullenbak redden denk ik dan maar weer. Aan de andere kant, wie weet wat ik er van had kunnen knutselen.... Nee, ik ga hem echt niet uit de prullenbak vissen, denk ik....

    Groetjes vanuit nog steeds erg licht Noorwegen, alhoewel de dagen weer korter beginnen te worden :-)
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.