donderdag 12 juni 2014

Minimalisme en Marktplaats

Asterix tussen de rommel
Ooit las ik een verhaal over een jongetje dat een modelbootje op het oog had. Hij kon het van zijn zakgeld niet betalen. Toen verkocht hij al zijn spulletjes op de rommelmarkt. Uiteindelijk zat hij in een leeg kamertje met alleen maar dat zeilbootje. Een prachtig verhaal, dat mij altijd is bijgebleven!








Ons “bootje” is aanzienlijk duurder, maar het idee heeft mij geïnspireerd. Regelmatig scan ik onze zolder op zoek naar spullen, die wij niet meer gebruiken. Met dank aan de doorlopende rommelmarkt (ook wel bekend als Marktplaats) wordt de zolder stukje bij beetje wat overzichtelijker. Spullen uit een vorig huis, een kledingstuk dat toch niet zo lekker zit, een broodbakmachine die niet zo goed beviel, een tweede TV. Soms gaat het weg voor een symbolische euro, soms voor een leuk prijsje. Het kost wel wat tijd, maar dan denk ik altijd weer aan dat jongetje.

En ja, ik geef ook wel eens wat gratis weg. Ik heb mijn oma’s zuinigheid geërfd, maar combineer dit graag met Marktplaats. Alles komt op de juiste plek en de reacties zijn ook leuk:
“Joho, m'n huisgenoot is er echt super blij mee :)”
“aw wat vind ik dit lief wat ik in de brievenbus vond. heel erg bedankt.”


Hieronder een fotoreportage van de realisatie van ons “zeilbootje”.



2 opmerkingen:

  1. Ja he, ik heb 'm voor hetzelfde bedrag weer verkocht :D
    En het heette zelfs een chocolade FONTEIN, ik ben er wel eens in gesprongen haha!

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.