woensdag 9 juli 2014

Natuurschoon in en om de tuin (I)

Als vervolg op de zwanen met jonkies is er nog iets wat ik jullie wil laten zien: meerkoetjes. De jonkies hebben zulke schattige rode kopjes! Mijn fotowandeling leidde tot heel veel flora en fauna foto's.









Meerkoetjes zijn een stuk moeilijker te fotograferen dan zwanen. Zodra ik enthousiast kiekjes begin te nemen, begint vader (of moeder?) zenuwachtig te gakken. Terwijl bij de zwanen de vader waakzaam op de kant stond, zwemmen de beide meerkoet ouders bij hun jonkies, terwijl ze hen voortdurend voeren.

Misschien had ik de sloot eerst even moeten schoonmaken... Een snelle Google zoektocht leert dat meerkoetjes wel degelijk te fotograferen zijn, kijk bijvoorbeeld eens op het prachtige fotoblog van Marion. Enfin, ik ben toch blij met mijn foto's, want dit zijn de "onze" dorpsmeerkoetjes!





























Ik vervolgde mijn fotoronde twee dagen later om de fotoserie compleet te maken met een meerkoetnest, dat ik in de sloot had gespot. Maar ja... ik raakte natuurlijk afgeleid, want de vermakelijkheden hebben zich her en der opgesteld langs de slootkant.


Deze eendjes bijvoorbeeld... zij hebben hier op de brug hun vaste plek.

























En verder eendjes met jonkies. Net als de meerkoeten, spoeden zij zich naar het riet, zodra ze onraad (that's me!) bespeuren.





























En dan hier... tromgeroffel... het meerkoetnest! Even goed kijken hoor, de meerkoet zit in het midden van de foto. Met op de achtergrond wat opgroeiende eendjes, die - hoe kan het ook anders - weer wegzwemmen.

























Nu we er toch zijn, laat ik jullie nog even kennismaken met de paarden, nou ja één van de drie. Hij wordt vergezeld door een stel eenden.

























En tenslotte de schapen. Ze vormen een waar schilderij, zo stil als ze daar staan. Het resultaat: een aantal nonchalante groepsfoto's



























Ziezo, jullie zijn weer helemaal bijgepraat over het wel en wee in ons pitoresque dorpje. Ik blijf goed op de hoogte tijdens mijn wandelingen met Robin! Het accent lag deze keer op fauna om de tuin, maar ik heb ook nog wat flora in de tuin voor jullie in petto. Wordt vervolgd...

1 opmerking:

  1. Super!
    En die schaapjes die zo allemaaaaal in je lens kijken...

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.