zondag 10 augustus 2014

Mini-vakantie op Veluwe en Betuwe

Even een stukje over onze tweede mini-vakantie. Een klein stukje, want anders ben ik langer bezig met schrijven dan dat de vakantie duurde. We zaten al een tijdje met de vraag: gaan we nog op vakantie? We hadden deze mini-vakantie al achter de rug, maar het plan om nog een keer te gaan kamperen, bleef door ons hoofd spoken. Uiteindelijk werd het een spontane driedaagse trip bomvol wandelingen en bezoekjes aan familie en vrienden.






Dag 0: de voorbereidingen

Het deeg van bosbessenmuffins ziet er niet erg appetijtelijk uit...


... toch prima gelukt; verder nog cacaomuffins, bolletjes en kaas-uienbrood.






























Dag 1: de Veluwe
Samen met een vriend hebben we veel gewandeld en gefietst, waarbij onze gastheer zich tot een ware gids ontpopte. Hierdoor bleef geen bospad onbewandeld en hebben we ook nog kasteel Doorwerth gezien (met mooi bruggetje!). Als afsluiter konden we ook nog meeëten en 's avonds rolden we vermoeid ons tentje in.



Robin komt even bij van de wandelingen.
en een mooi bruggetje














































Dag 2: de Betuwe
Wageningen lag op de route. Daar hebben we de molen bezocht en biologisch meel ingeslagen. Een mooie start van nog meer biologisch eten op ons menu! Daarna op naar de Betuwe, waar we onze tent opzetten op de camping, waar mijn vader ook bivakkeert. Veel hebben we niet gezien van de Betuwe, want we hadden een hoop familiebezoekjes op het programma.

We hadden trouwens nog een "botje" meegenomen voor Robin. Gekregen bij de dierenwinkel, omdat ze me een keer verkeerd voer hadden meegegeven, dat ik vervolgens weer moest omruilen. Een enorme kluif, maar ze hebben mij verzekerd, dat dit formaat hond zo'n bot best opkan/aankan.


Robin maakt zijn "botje" soldaat.
















Eerst bij mijn schoonouders langsgeweest. We kregen hulp met een bouwproject van manlief: rolgordijnen. Jeuh, ik heb eindelijk leren naaien! Toen alles was omgezoomd, moest mijn schoonvader werken en gingen wij dus weer verder naar het volgende bliksembezoek...

Het eindresultaat van de rolgordijnen (bouwproject van manlief).
















Het volgende bezoek was bij mijn lieftallige zus en familie. Even lekker meeëten, spelen met ons neefje en nichtje, en weer verder, want ze hadden een drukke werkweek achter de rug.

Tenslotte nog een glaasje cider gedronken bij mijn vader. Robin stond daar plotseling oog in oog met één van zijn opgezette vossen, blaffen dus (en wij lachen)! Enigszins op tijd vertrokken we weer, want mijn vader moest de volgende dag ook weer werken.


Dag 3: de Bussumse heide
Het thema van de vakantie was eigenlijk: travel light (we hadden geen kookspullen mee) en  bezoek zoveel mogelijk mensen, die het eigenlijk best druk hebben. Weliswaar hadden wij vrij, maar iedereen, die we tot nu toe bezochten, moest werken of had net gewerkt.

Mijn broer was de eerste die dit patroon doorbrak, maar het was ook weekend. Zijn vriendin had er (zo bleek later) wel een paar nachtdiensten op zitten, maar toch werden we getrakteerd op een flinke wandeling over de Bussumse heide. Met onderweg heerlijke bramen, kleine kikkertjes en andere vermakelijkheden. En een pauze met heerlijke biologische versnaperingen.


Mijn broer's vriendin heeft oog voor de wonderen der natuur (foto door manlief met macrolens)
Robin heeft soms grootheidswaanzin...

Goed kijken! Manlief merkte deze op terwijl hij door het gras sprong. (Foto door manlief met macrolens.)
















































Het was leuk om de kazerne eens te zien, waar mijn broer woont en waar mijn stiefmoeder haar atelier heeft. Onze gastheer maakte na de lange wandeling een heerlijk diner voor ons. Het was erg gezellig en het vergde dan ook de nodige discipline om toch weer de weg op te gaan. Gelukkig was het niet ver rijden meer. Als er al iets ver te noemen is in Nederland.

Tot zover onze mini-vakantie! Heeft er nog iemand een hint nodig voor het raadsel in mijn vorige stukje?



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.