zaterdag 16 augustus 2014

Nooit vechten tegen de machine

Opmerking: mijn vorige stukje publiceerde ik voordat het af was. Een stuk of 10 mensen hebben het halve stukje diezelfde avond al gelezen. Ben je één van hen, dan kan je het complete verhaal hier alsnog lezen. Verder is het raadsel in mijn stukje versmalde brug opgelost! Zie de reacties onder dit stukje.


In een recent stukje over een versmalde brug uitte ik mijn verwondering over wat er gebeurt als mensen stoppen met nadenken. Oké, voor zover ik kan beoordelen dan, het onderzoek is nog niet afgerond. Want ik blijf natuurlijk hopen, dat er een logische verklaring is voor dat versmalde bruggetje. Zoals ik blijf dromen van een wereld vol goede intenties en vooral van een wereld bevolkt door mensen die blijven nadenken. Deze keer gaat het niet over mensen, maar over machines.





Which reminds me: ik zou ook nog een stukje kunnen schrijven over de Feedburner, die machtige machine, die mijn nieuwe blogstukjes soms wel en soms niet verstuurt. Maar daarover een andere keer meer. De machine, waarover ik het vandaag ga hebben, luistert naar de naam… UWV. Oei, ik had het liever niet bij naam genoemd! Ik krijg al visioenen van gifwolken op mijn blog, van verdorde planten en vogeltjes die verbouwereerd wegvliegen, bij gebrek aan lommer.

Ik wil er niet teveel woorden aan vuil maken. Zonde van mijn tijd, die ik immers al kwijt ben aan solliciteren. Wat, solliciteren? Ik had toch al een baan? Ja… maar… die begint pas 25 augustus. Nu was ik ooit een braaf meisje, dat alle regels – hoe belachelijk ook - naleefde. Volgens manlief ben ik dat nog steeds. Alleen… echt leuk vind ik het niet om met onoprechte sollicitaties mijn goede naam te grabbel te gooien. Dat heb ik uitvoerig besproken met het UWV, hetgeen begripvol werd aangehoord door een echt mens (geen sarcasme). Ik werd doorverwezen naar mijn oude werkgever en uiteindelijk was iedereen het overeens dat ik niet hoefde te solliciteren. Eind goed, al goed.

MAAR…

Toen kwam toch weer een brief van het UWV. Geen felicitaties met mijn nieuwe baan, maar een mededeling, dat ik vanaf heden een werkmap moet bijhouden. Hierin moet ik mijn sollicitaties doorgeven en een online sollicitatietraining volgen.

ZUCHT…
Ik geef me over. De machine heeft gewonnen. Ik verzet mij niet meer. Daarom solliciteer ik braaf eenmaal per week. Ziehier een recente sollicitatie.


1 opmerking:

  1. Ja, zucht, herkenbaar... Gelukkig heb ik momenteel werk en woon ik in Noorwegen, dus ik hoop nooit meer met die lui zaken te hoeven doen. Zucht again. Sterkte! :-)

    Grappig trouwens het antwoord op het raadsel. Ja, dat moet het zijn. Maar of de bewuste ambtenaar dat ook dacht?! Een gewaarschuwd ambtenaar telt voor, ja, uhm, geen idee! Telt ie uberhaupt? ;-) Goed, ik zal niet alle ambtenaren over 1 kam scheren, uitzonderingen daargelaten!

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.