zondag 24 augustus 2014

Oude rupsen uit de schuur (met bonusraadsel)

De zomer loopt ten einde en ik struin steeds minder door de weiden met mijn fototoestel. Rondstruinen doe ik nog wel, maar vaak zonder camera. Ik kan wel vertellen dat ik vandaag een mooie ooievaar zag, maar daar hebben jullie dus weinig aan. Om geen blanco beeldscherm te hoeven presenteren, doe ik een greep in mijn zomerfoto's. Oei, ga ik nu al oude koeien uit de sloot halen?






Nee, geen oude koeien...
We gaan een maand terug in de tijd. Eind juli heb ik de schuur eens goed uitgemest. Even wat ruimte maken voor de nieuwe grasmaaier, die ik op het moment van deze foto nog niet had ingewijd. Lekker alle rommel op het gras uitgestald. Wat is de lucht trouwens mooi he!

En toen zag ik iets leuks in de schuur... Snel manlief geroepen, dat hij even moest komen kijken. Wat is er dan voor bijzonders te zien? Een lege schuur zeker?


























Nee hoor, geen lege schuur. Er hingen allemaal rupsjes in de schuur. Overal hadden ze hun slaapzakjes opgehangen. Gezellig toch!

Op een dag zou ik de schuurdeur openen en zou een zwerm vlinders mij tegemoet vliegen. Helaas, dat is niet gebeurd. Waarschijnlijk waren deze cocons slechts het oude beddengoed, dat onze logés hadden achtergelaten.
















Eco plantenpotjes
Wat het opruimen betreft: ik heb wel een paar plantenpotjes weggegooid. In de biobak. Je kunt aan dit potje al zien, dat het inderdaad biologisch afbreekbaak is. Daar word ik nou blij van!

Ik heb de weggegooide plantenpotjes overigens niet meegerekend voor de 100 things Summer Challenge. Volgende week wil ik deze afronden, maar het zal erom spannen of ik het haal...









Bonusraadsel
En tenslotte nog iets waar ik heel blij van word: schone plantenpotjes. Ik heb de plantenpotjes die ik bewaar netjes afgewassen. Ik schijn niet de enige freak te zijn, die dit doet, want het voorkomt plantenziekten bij hergebruik. Op de foto staan de potjes te drogen, een vrolijke bedoening.

Al veel eerder publiceerde ik een foto van afgewassen plantenpotjes op mijn blog.
Wie kan als eerste vertellen wanneer dat was? (Noem de datum en titel van het blogartikel.)


N.B. Ik daag Leo hierbij uit, want hij heeft mijn hele blogarchief gelezen.




































P.S. Voor wie het als eerste raadt, zal ik een leuke prijs bedenken. Ik beloof alvast dat het geen plantenpotjes zijn.

4 opmerkingen:

  1. Ai, wat gemeen, want ik heb natuurlijk wel alles gelezen, maar geen fotografisch geheugen (meer). En dan het dilemma: opzoeken en doen alsof ik het nog weet, of gokken (fout natuurlijk), of dit berichtje plaatsen en alsnog gaan zoeken...Ach en wee, welk een twijfels!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach ja, natuurlijk: Plantenpotjes uit 3 augustus 2011!!!!! XXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super, Leo, ik wist dat je het kon :) Manlief ging je voor met brownies, maar dit is zeker een extra prijs waard... je houdt deze nog even tegoed!

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.