zondag 7 september 2014

Chaos na mijn eerste lesweek

Ik ben reuzeblij met mijn nieuwe baan! Maar zomaar ineens fulltime werken en lang reizen valt niet altijd mee. Zelfs in het weekend is het hard aanpoten met alle boodschappen, nog even met het koor optreden in een trailer (wat zijn we toch stoer!) en de ergste rommel uit ons huis slaan. En zo komt het wel eens voor dat ik dan de chaos zelve ben. Gebeurt anders nooit hoor, kan ik u verzekeren!



Het eerste chaosmoment. Ik zit 's avonds heerlijk aan de thee met manlief. Het gebeurt niet vaak dat hij meedrinkt als ik thee neem. Ik drink mijn kopje leeg, schenk hem bij en zie dat ook manlief zijn kopje al half heeft leeggedronken. Wat gezellig, samen thee drinken! Vraagt manlief ineens: "Was dat mijn kopje? Ik heb namelijk nog niets gedronken!" Blijkt dus dat ik dus in mijn eentje twee kopjes thee achterover zit te slaan! Als ik alleen was, zou ik mij waarschijnlijk ook nooit vervelen, haha. Of is dit nou multitasking?

Het tweede chaosmoment. Ik laat de hond uit, kom weer thuis, doe de riem los, maak de deur open en denk: "Oeps, dat moet andersom!" Hond natuurlijk al weggerend naar zijn favoriete snuffelplek... niet handig :) Gelukkig komt ook een hond altijd op zijn pootjes terecht. (Mits je hem niet laat vallen.)

Die foto (gemaakt door manlief) hebben we natuurlijk in scene gezet. Singletasking is al moeilijk zat, laat staan dat ik er nog illustraties bij kan maken...


P.S. Welkom nieuwe bloglezers!! Ik voel me vereerd dat mijn blog ook al via Bloglovin' wordt gevolgd.


1 opmerking:

  1. Haha, aj, ja, herkenbaar. Van niks naar fulltime aan de bak, dat blijft altijd weer even acclimatiseren.... Succes! Ennuh, hoe bevalt deze chaosfactor/ werk?
    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.