zondag 14 september 2014

Mission Accomplished: 100 Things Summer Challenge

Ik begon in juni aan de "100 Things Summer Challenge". Resultaat: ik deed 126 spullen weg en kocht 26 spullen, waardoor het saldo op de gewenste -100 uitkwam. Ons huis is enkele tientalle kilo's afgevallen en ik heb €122 verdiend voor ons "fonds".

Neveneffect: een nette zolder, werkkamer en kledingkast. Hieronder het overzicht van "weggedaan" en "gekocht/gekregen". Ik sluit de Summer Challenge af en stop met tellen!




Weggedaan
Het viel niet mee om de 100 spullen te halen. Spullen zat, maar het kost zoveel tijd om alles uit te zoeken en zoveel mogelijk weg te geven of te recylen. Uiteindelijk heb ik 15 spullen verkocht, 41 spullen weggegeven, 22 spullen naar de Kringloop gebracht, 15 kledingstukken naar Kringloop of kledingcontainer gebracht (waarvan 5 stukken versleten dus voor recyling), 13 kapotte spullen weggegooid en 20 stukken bij het oud papier. Totaal: 126 spullen.

Niet heel indrukwekkend in vergelijking met andere deelnemers, maar ik ben er heel tevreden mee. Er zijn een paar doornen-in-mijn-oog van de zolder verdwenen en de meeste spullen hebben zowaar een gelukkige nieuwe eigenaar gevonden. Ik heb ook veel spullen uitgezocht, waar ik geen punten voor kon tellen. Gezien onze bescheiden klerenkast (geen sarcasme) verbaasde het me nog dat ik zoveel kleren heb weggedaan. Kijk nog eens naar item 34 en 35: ik heb mijn legendarische Mijntje-outfit weggedaan! Maar als je 5 van de 7 dagen op je werk bent, hoef je niet meer zoveel oude kloffies meer te bewaren.

Het kost veel tijd om netjes afstand te doen van je spullen. De laatste spullen liggen nog te wachten om te worden opgehaald of weggebracht. (Deze tellen dus niet meer mee.) Ook moest ik natuurlijk nog compenseren voor de gekochte spullen. Uiteindelijk sluit ik af met een kunstgreep: heel veel oude tijdschriften weggooien. Sommige tellen half, maar toch, het tikte wel aan.




































Gekocht / gekregen
Voor de oplettende lezer: ik heb enkele items van de "gekocht/gekregen" lijst afgehaald. De twee gekregen pianoboeken gaf ik weer weg en het Ekoplaza tijdschrift ging bij het oud papier. Ook de agenda en de adreskaartenbak mochten van de lijst af, omdat ik immers de oude agenda en het oude adresboekje wegdeed. Verder heb ik me aardig in kunnen houden. Handig als je weinig geld of weinig tijd hebt :)













Wat een werk, dat tellen! Kan je nagaan hoeveel werk het is om te tellen wat je nog over hebt. Daar begin ik maar niet aan, dat laat ik aan anderen over. (Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan eens de trailer van Overal spullen.)


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.