zondag 28 september 2014

Na regen komt zonneschijn

De wet van Murphy is al een paar keer aangetoond in mijn kersverse baan. Ja, soms paradeert de regen over straat. Maar gelukkig komt na regen altijd weer zonneschijn. En soms schijnt de zon al tijdens een regenbui.

Lees meer over regen en zonneschijn. Met regenboogfoto's door manlief!







Eerst de regen...
Toen ik enthousiast aan mijn nieuwe baan begon, bedacht ik dat ik wel erg afhankelijk was geworden van mijn trouwe oldtimer. "Wat een eind rijden", spraken mijn collega's bezorgd, "en straks wordt het ook nog winter!"

Nee hoor, geen winter te zien. Maar de auto stopte ermee in lesweek twee.

Stoppen is eigenlijk niet goed uitgedrukt. Rijden ging namelijk nog prima, maar de remmen werkten niet meer. Vorig jaar had ik hier ook al problemen mee, dus het werd tijd voor een veilige auto. Alleen voordat je een nieuwe auto hebt... Carpoolen werd ineens meerijden. Wat fijn dat mijn collega op een half uurtje reisafstand woont. Althans met de auto... die ik niet had... maar met fiets en bus kwam ik er ook wel in 1 uur en 15 minuten.


En dan de zonneschijn...
Razendsnel zochten we een nieuwe auto uit. Gelijk maar op LPG overgestapt. Door alle drukte kwam het er vorige week niet eens van om dit stukje te plaatsen. De nieuwe auto is nog een beetje wennen, maar glimt in elk geval als een os!





 
En tenslotte een regenboogtoetje...
Scroll en geniet, want ik kon natuurlijk niet kiezen uit al die mooie foto's van manlief! (Gemaakt eind augustus.)







2 opmerkingen:

  1. Wow, mooie foto's, en wat een glimmende bak! Maar, met een old-timer kan je ook heel goed LPG-en, zie onze Landover uit '79! Alhoewel we hem vanmorgen weer naar de garage hebben gebracht, lekte koelvloeistof. Gister hebben we wel zn tent alvast opgezet, staat ie 's winters fijn sneeuwvrij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja he, ik ben trots op manlief! We wonen hier zo prachtig... en dan al die potten met goud in het weiland :-)
    En ik weet dat het kan: LPG in een oldtimer. Stiekem was onze oldtimer nog geen oldtimer hoor. Maar remmen repareren en LPG inbouwen was wel heel duur geweest...

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.