woensdag 24 december 2014

Blijde kerstgedachten

Jeuh, het is bijna Kerstmis!
Ik heb mijn kerstgevoel vastgelegd in vijf blijde kerstgedachten.











1. Kaarten ontvangen
Het kan mijn lezers niet ontgaan zijn: ik ben dol op handgeschreven kaarten! Hoewel niet elk gezin de decembermaand knutselend en schrijvend aan de keukentafel doorbrengt, blijven kerstkaarten toch een populair fenomeen. We kregen zulke leuke kaarten: familiefoto's, handafdrukken en superlieve nieuwjaarswensen passeerden de revue. Een leuke verrassing was het kaartje van het Swingkoor met een bloemenbon. Ook was ik zeer vereerd dat een leerling mij een kerstkaartje met een uiltje had toebedeeld. Kerstuiltjes zijn dit jaar echt in de mode... wijsheid is ook wel iets heel moois om iemand toe te wensen.

























2. Kaarten versturen
"Vrolijk Kerstmis gehad?" Als er nog eens kerstkaarten met deze tekst uitkomen, houd ik me aanbevolen. Want zo hard als de kerstkaarten binnenstroomden, zo traag was ik zelf met schrijven. Aan mijn mooie adreskaartenbak heeft het niet gelegen: alles is keurig up-to-date. Maar zodra de vakantie aanbreekt, gaat er bij mij een knopje om en voeren luiheid en gebrek aan organisatietalent de regie. Superblij was ik dan ook toen ik eindelijk met een stapeltje karig beschreven kaarten naar de brievenbus ging.

Ik verstuurde niet alleen kerstpost naar familie en vrienden, maar ook twee kaartjes aan gevangenen, een actie van Amnesty International. En onderop de stapel ligt een superbelangrijke envelop, waarover ik een andere keer zal bloggen.

























3. De cactus gaat bloeien!
Misschien is een cactus niet het eerste, waar je aan denkt bij het thema Kerstmis. Deze lidcactus kochten we vorig jaar om ons huisje op te fleuren. We waren toen bezig met een belangrijke fotosessie, waar ik een andere keer nog eens over zal bloggen. Een oud-collega, die mijn liefde voor planten deelt (en dat zelfs in een Sonnet vastlegde), wist mij te vertellen dat deze cactus wel tweemaal per jaar zou kunnen bloeien. Niet bij mij helaas: een half jaar geleden bleef het bij één bloemknop. Maar dit ziet er veelbelovend uit! De lidcactus wordt ook wel kerstcactus genoemd en wie weet doet hij zijn naam eer aan...

























4. Kerstbezoek
Ook dit jaar mogen we weer veel familie verwelkomen op 2e kerstdag. Lekker kokerellen en Kerstmis vieren met familie, hoe zalig is dat! Manlief (die wèl goed kan plannen) heeft een boodschappenlijst gemaakt, zodat we alles ruim voor de kerstdagen in konden slaan.

























5. De kerststal
En dan nu het klapstuk... deze levende kerststal bezorgt mij hèt ultieme kerstgevoel! Waar vind je zoiets nog? Juist, in ons pitoresque dorpje! Robin was ook enthousiast en begon direct woest te snuffelen. Wat zou Kerstmis toch zonder ezels zijn...



Fijne Kerstdagen!

2 opmerkingen:

  1. 1: is onderweg
    2: zelf maken is de oplossing
    3: geen commentaar (ik vergeet namelijk altijd dat ik een gieter heb)
    4: plannen met hulp van appie vind ik heel handig, helaas had appie niet alles in huis waardoor ik nu twee bussen slagroom heb zonder chocomel.
    5: wij hebben de kerststal van oma staan, vorig jaar heb ik flink wat schapenpootjes en de doedelzakspeler moeten lijmen, dit jaar gaat het beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 1. je kaart zit erbij hoor!
    2. zelf maken duurt wel weer langer... maar wel leuk idee...
    3. de gieter vergeten deed wonderen voor mijn cactus
    4. oh ik moet nu even naar de keuken foto's maken van het kerstbrood!
    5. haha schapenpootjes lijmen, dat zouden deze schapen niet zo leuk vinden :)

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.