woensdag 31 december 2014

Oudjaar en Nieuwjaar

Ik zou nog zoveel doen... zoveel stukjes schrijven... maar de vakantie vloog voorbij en ook het jaar vloog voorbij. Manlief vindt Oud & Nieuw maar onzin: voor hem is er geen verschil tussen 31 december en 1 januari, althans geen groter verschil dan bijvoorbeeld tussen 31 januari en 1 februari. Wijze woorden... en toch vind ik het nodig om het jaar af te sluiten met een stukje!






Lekker typen en bezinnen is sowieso een goede afsluiter van het jaar. Gezellig met Robin op mijn kamer, want Robin heeft dit jaar ontdekt, dat hij vuurwerk stom vindt. Hij wil niet eens uit! Vandaar dat hij zich hier lekker tegoed doet aan een touw (jaaaah slopen!) en helaas ook aan een belangrijke notitie, die ik nog nodig had voor mijn lessen.

Welnu... het is nogal cliché om te zeggen dat er veel is gebeurd dit jaar. Voor wie geldt dat eigenlijk niet? Er gebeurt altijd veel. Maar toch even een paar highlights:


Mijn blog
Ik ben weer wat meer gaan bloggen. Afgelopen jaar schreef ik 45 stukjes. Ik werd zelfs narcistisch en ging mijn blog promoten. Ik deelde cadeautjes uit aan mijn lezers en heb ik nu maar liefst 11 trouwe lezers, die mij via e-mail volgen! Af en toe krijg ik reacties op mijn blog en vaak ook dikke vette complimenten buiten mijn blog om.

Ook nemen mijn volgers via Google toe, al overlapt dit grotendeels met mijn nieuwsbrieflezers. (Overigens ben ik zeer vereerd dat de Verdubbeldame mij volgt. Ik wil zeker nog eens meedoen aan een van haar acties!)

Tenslotte heb ik ook aardig wat volgers via Bloglovin'. Mensen die mij niet kennen, maar blijkbaar mijn blog leuk vinden. Stiekem ben ik erg benieuwd: wie zijn jullie allemaal??


Schijnwerpers
Ik heb een paar keer in de schijnwerpers gestaan. Ik kwam op TV met het Swingende Koor en ik gaf een presentatie op een internationaal congres.


Meditatie
Manlief en ik deden een cursus mindfulness & meditatie (lees meer hier en hier), gevolgd door een weekend mediteren & kamperen.


Nieuwe baan
En toen vond ik ineens een baan, HOERA!!! (Zie wederom dit stukje: Al mediterend een doel bereiken.) De baan bevalt echt supergoed, al leverde zo'n fulltime baan wel de nodige chaos op, is op mijn mijn moodboard te lezen dat het niet altijd meeviel en dat de werkelijkheid weerbarstig is. En de afgenomen blogfrequentie sprak natuurlijk boekdelen... Een terugblik ligt nog in de planning.


Natuurschoon
Tijdens mijn wandelingen met Robin heb ik veel genoten van allerlei natuurschoon. Het mooiste waren wel de zwanen met jonkies, andere beesties (waaronder schapen), opnieuw de zwanen, maar ook de raadselachtige brug.

Ik heb jullie niet eens verteld dat mijn zwanenfoto geplaatst is in het dorpsblaadje!!! Door alle drukte ontdekte ik het pas vorige week, toen ik onze oude tijdschriften uitzocht.


Culinaire avonturen
Manlief en ik hebben dit jaar enorm veel geleerd op culinair gebied. Om iets te vieren of omdat het zomer is en tijd voor avontuur. Ik leerde een nieuw soort gebak maken en manlief bekwaamde zich in het bakken van brood met de hand (veul lekkerder dan de broodbakmachine!).


Kerstmis
Ik kwam wat bij in de kerstvakantie en genoot van allerlei kerstachtige dingen, waaronder de kerststal. We sloten af met een feest op 2e kerstdag, waarvoor we heerlijk hebben staan koken voor onze hooggeëerde gasten. Ik bedoel hiermee eigenlijk, dat het heerlijk was om al deze gerechten te bereiden! En ja, het viel gelukkig ook wel in de smaak. Het was weer een supergeslaagd en fijn familiefeest!
























Handgeschreven kaartjes
Op mijn blog heb ik de handgeschreven brief of kaart veelvuldig bezongen (onder andere hier). Eén van mijn bloglezers vatte de hint op en stuurde een superleuke kaart!

Happy Birthday
to someone
who can always
make me laugh.

stond er in de kaart. Je snapt natuurlijk wel dat de aanblik van deze hondjes al een big smile op mijn gezicht toverde!

Bedankt, meneer A!













Ik kon zelf natuurlijk niet achterblijven bij de handgeschreven kaarten van mijn lezers. Daarom ben ik vandaag nog even naar de stad gefietst om een paar "Vrolijk Kerstmis Gehad?" kaartjes te bezorgen en wat boodschappen doen. Dat duurde langer dan gepland (want ik heb overal uitgebreid zitten buurten) maar het was wel supergezellig!

Eind van de middag fietste ik terug, terwijl er met toenemende vuurwerkknallen werd uitgetest hoe ZEN ik nog was...

Afsluiting
Dit was een terugblik op mijn jaar, vooral aan de hand van mijn blog, dat immers een soort dagboek is. Wat ik trouwens zo leuk vind, is dat ik mijn bloglezers soms ook in het echte leven tegenkom. En dan gebeurt het regelmatig dat jullie aan een half woord genoeg hebben, want daarover heb ik immers op mijn blog geschreven.

Het is leuk als geschreven woorden en werkelijkheid samenkomen. Dat doet mij denken aan de film 'big fish', waarin op het eind blijkt dat er toch wel iets waar is van die sterke verhalen, die de hoofdpersoon vertelde. Tja, je moet maar zien wat je hiervan denkt. Mijn blog zit wat dichter bij de werkelijkheid, al is deze misschien soms wat mooier gemaakt :)


Bedankt lieve lezers voor het lezen van mijn stukjes, jullie reacties op mijn blog of in het dagelijks leven...


GELUKKIG NIEUWJAAR!



1 opmerking:

  1. Jullie ook een mooi 2015 gewenst en succes met alle drukte :-) Groetjes uit winterschoon Noorwegen, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.