zondag 1 maart 2015

Positief denken

Hmmm vakantie... gehad... even helemaal niets... en dan ineens weer het licht zien!

Voor jezelf zorgen. Dat vergeet ik nog wel eens als ik al mijn hobby's (bloggen, muziek maken) overboord gooi. Leven wordt overleven: werken, reizen, eten en nauwelijks slapen. Positief denken is er dan niet meer bij. Soms ben ik zo negatief als een electron...





Positief denken, het helpt toch niet... en ik kan het ook niet. Als ik op een etalageruit zie staan "Maak zelf uw wenskaarten!", dan lees ik dat als : "Maak zèlfuw wenskaarten!" Sorry, ik kon het even niet laten om een grapje te citeren van mijn grote idool, Kees Torn.

Omdat dit nog maar mijn eerste blogstukje is van dit jaar, zijn lijstjes met goede voornemens nog niet misplaatst. Ik heb twee lijstjes gemaakt: "wat wil ik wel" en "wat wil ik niet"? Het tweede lijstje heb ik in de omgekeerde vertaalmachine gegooid, zodat ik - lekker overzichtelijk - één positief lijstje overhoud.

Dus... wat wil ik wel?
* Positief en enthousiast zijn (en als een blij lammetje door de weiden dartelen)
* Weten dat ik het allemaal wel kan... en trots op mijzelf zijn
* Focus !!!!!!!!!!!!!!!! (en dat ook nog zonder overmatig koffiegebruik, hihi)
* Fit zijn (door voldoende slaap en beweging)
* Dik tevreden zijn met alles wat ik heb
* Op tijd en voorbereid zijn (en vooral accepteren dat ik veel tijd nodig heb om te treuzelen)
* Ongelooflijk relaxed zijn

Ik heb een roze boekje gekocht om dagelijks minimaal 3 positieve gedachten in op te schrijven. Het begint wat aarzelend maar kleine klusjes die ik heb volbracht, maar dan volgen er mooie gedachten en onverwachte contacten. En zo zullen er vast steeds meer leuke dingen gebeuren, die ik op kan schrijven. Want welke gebeurtenis wil er nou niet in dit mooie boekje staan?

  

Op de volgende pagina van het boekje staat onderstaande mooie ochtend vermeld. En dat ik zo'n heerlijke nieuwe fiets heb gekregen van mijn moeder! En dat ik eindelijk weer een blogstukje heb geschreven... Het houdt niet op.



Zo word ik toch nog licht en positief, gelijk een positron. En ik kan weer met frisse moed an die Arbeit!

1 opmerking:

  1. Positiviteit is ernstig belangrijk in je leven. Je moet er voor zorgen dat je goed door kunt zetten!

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.