woensdag 29 april 2015

Challenge #2: Fall-Winter Challenge

Jeuh, de lente is daar met haar lange dagen! En soms met dagen zo zonnig, dat je het liefst wilt tuinieren tot je er groen van ziet. Of een  voorjaars- schoonmaak houden. Ook om me heen wordt er vlijtig opgeruimd. Maar voordat ik over mijn lenteschoonmaakperikelen begin, blik ik terug op de herfst en de winter.

Na de 100-things-Summerchallenge (die ik hier begon en hier afrondde) heb ik rustig doorgeteld. Als ik dit tot Fall-Winter Challenge omdoop, heb ik een schokkende mededeling: ik heb 'm niet gehaald. Oei... Is de kapitalist in mij geboren? Ben ik van de ratten besnuffeld? Het valt mee. Lees mee over het maffe spel, waarbij ik zoveel mogelijk in de rode cijfers probeer te komen.


Een kleine rapportage met veel leuke geef- en ontvangmomenten...

Ik kocht... veel voorraadpotten voor onze keuken: +10
Ik gaf... wat oude voorraadpotten aan familie: -3

Ik gaf... LED-kaarsjes aan de Kringloop: -2
Manlief kocht... een groot pak nieuwe LED-kaarsjes... oeps! : +16

Ik bracht... een kapotte waterkoker en een kapotte friteuse naar de milieustraat: -2
Ik kocht... een fluitketel bij de Kringloop; frituren doen we nu in een pan: +1

Ik gaf... spullen aan weg via Marktplaats en de Kringloop, die we nooit meer gebruikten: -5

We kochten... bestek en servies voor ons jaarlijks terugkerend Kerstfeest: +39
We gaven... onszelf een keukenmachine en een hakker: +2

Ik kreeg... leuke kerstcadeautjes, waaronder een kerstkoekvorm en een gehaakte kerstengel: +2
Ik gaf... veel spulletjes weg via de befaamde grabbelton (waaronder een andere kerstengel): -8

Ik verkocht... wat spulletjes via Marktplaats en verdiende € 42,55 voor ons fonds: -10

Ik kreeg... een paar supergrote cadeaus: een 64-bas accordeon, een naaimachine en een fiets! +2
...en ook nog een doos vol met speelgoed en boekjes voor onze speelgoedkist: +28

Ik telde... niet altijd alles. Kledingstukken streepte ik vaak tegen elkaar weg.

En verder... is de App verdwenen, waarmee ik alles bijhield (-1) en ook verwijderde ik mijn profiel (-1) maar deze digitale zaken tel ik niet echt mee...

Resultaat:   -85 +144 = +59

Gewonnen of verloren? Leuke uitdaging of rare hobby? Wat ik in elk geval erg leuk vind, is om voor spulletjes die ikzelf niet nodig heb weer een nieuwe gelukkige eigenaar te vinden. Daar gaat mijn recycle-hart sneller van kloppen.






























Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.