zondag 15 november 2015

November geefmaand #2 update & Petities

Hierbij een kleine update over mijn geefacties in de 2e week van November geefmaand. Mijn giften waren wat minder fotogeniek deze week. Gelukkig kan ik jullie ogen trakteren op foto's van de schattige pinguïns, die manlief voor Sint Maarten maakte.


Wat was de November geefmaand ook alweer? Lees hier hoe ik eraan begon. En lees verder hoe het mij de tweede week verging.




Mijn tweede week

  • 8 november: een extra lang stuk gefietst met Robin, onze hond.
  • 9 november: lesobservatie naar een collega gestuurd. Stiekem was dit gewoon een opdracht van de intervisiegroep op de school, waar ik lesgeef. Maar omdat deze collega niet bij mij op lesbezoek kon komen, viel dit toch wel onder "iets geven, zonder iets terug te verwachten", het motto van de geefmaand.
  • 10 november: mijn ouders gebeld en een vriendin teruggebeld. Dit lijken misschien ook heel vanzelfsprekende acties, maar ik stel telefoontjes in het algemeen erg lang uit, omdat ik altijd zo druk ben in mijn hoofd... En het is toch leuker dan een e-mail! Ook heb ik een reactie bij een blogartikel geplaatst.
  • 11 november: een lift naar het station gegeven aan twee studiegenootjes. Dit was een spontane actie, waarvan ik achteraf pas bedacht: oh hey, ik heb vandaag in alle drukte toch iets gegeven.
  • 12 november: petities getekend voor Amnesty International. Ik heb me laten inspireren door de nieuwsbrief van de Verdubbeldame.
  • 13 november: het kaartje voor mijn jarige neefje kwam vandaag aan. Ook gaf ik blaadjes aan mijn studiegenoot, die haar schrijfblok niet bij zich had. De gulheid, haha! Maar hey, ik heb haar ook nog goed geholpen met wiskunde :)
  • 14 november: in de dierenwinkel deed ik wat kleingeld in een collectepot voor de Dierenambulance. Verder tekende ik een aantal petities, ook weer afkomstig uit de nieuwsbrief van de Verdubbeldame.

Ik hield mijn giften bij in mijn roze boekje. Daarin probeerde ik al dagelijks 3 positieve dingen op te schrijven. Nu schrijf ik daar mijn giften dus ook bij.

Het valt mijzelf op, dat ik ook deze week nog niet mijlenver uit mijn comfortzone ben getreden. Ik ben erg van de geplande giften en beraam ook langzaam plannetjes om steeds meer bijzondere dingen te doen voor de geefmaand. Toch zie ik steeds meer kansen om te geven: de collectepot bij de kassa was anders misschien onopgemerkt gebleven.

Ik zei al: mijn cadeautjes zijn deze week niet erg fotogeniek. Ik moet ook eens wat overzichtelijker notities leren maken.
Voor de kenners: dit gaat over een halve gelijkzijdige driehoek. Te gemakkelijk? Lees dan binnenkort mijn studie-update.

Voor volgende week staan al wat cadeautjes klaar, die ik gratis heb aangeboden via Marktplaats.















































Petities

Ik wil de petities, die ik getekend heb, hier even onder de aandacht brengen. De meesten komen uit de nieuwsbrief van de Verdubbeldame, maar ik heb er ook een paar bijgezet. Hopelijk inspireert het jullie om ook een aantal petities te tekenen!

Amnesty International
  • Oekraïense filmmaker krijgt 20 jaar na showproces: Teken hier.
  • Iraanse kunstenares in de gevangenis: Teken hier.
  • Zoon van Chinese mensenrechtenadvocaat onder huisarrest: Teken hier.
  • Tunesische student opgepakt voor homoseksuele handelingen: Teken hier.
  • Saudische jongens ter dood veroordeeld: Teken hier.
  • Student Lin Htet Naing vastgezet: Teken hier.
  • Voorkom executie jonge Saudische activist: Teken hier.
  • Kom in actie voor de vrijheid van Raif Badawi: Teken hier.
  • En nog een aantal schrijfacties (deze staan voor mij in de planning!): klik hier (en scroll omlaag)

NIETMIJNLAND is een initiatief dat uitdraagt dat vluchtelingen juist wel welkom zijn in ons land, ondanks de negatieve geluiden en berichten. Teken hier.

Bontvrij Nederland: Bont voor Dieren wil dat er geen bont meer verkocht wordt in Nederland en dat de invoer hiervan verboden is. Teken hier.

Fossielvrij energiebeleid in Nederland: Milieudefensie zet zich in voor schone, duurzame energie en roept de Tweede Kamer op om in actie te komen en Nederland onafhankelijk te maken van vervuilende fossiele brandstoffen. Teken hier.


Toetje: Sint Maarten foto's

Manlief maakte deze superschattige pinguïns voor Sint Maarten (11 november).




Er bleven er maar twee over. Aaah, op deze foto lijkt het net alsof ze zijn achtergelaten in een donker bos...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.