maandag 7 december 2015

Decemberdrukte en koffieverslaving

Zo lezertjes, fijne Sinterklaas gehad? Bij ons passeerde de Sint onopgemerkt ons huisje. Wel kreeg ik op mijn werk een “boek van sinterklaas” met allerlei snoepgoed. Deze heb ik voor het grootste deel uitgedeeld aan mijn studiegenootjes. Alweer een staartje aan de November Geefmaand! Het is trouwens opvallend hoe enthousiast deze eenvoudige traktatie werd ontvangen.






Snoepgoed review

Manlief en ikzelf waren kritischer bij het verorberen van het overgebleven snoepgoed. Wat zoet, zei manlief bij elke hap van de melkchocoladeletter. De voorverpakte gevulde speculaas heb ik maar zelf opgegeten.  De "echte bakker sinds 1784" had maar liefst 29 ingrediënten nodig voor een gevulde speculaas. En vergat het hoofdingrediënt: amandelen. Wat word je verwend als je veel zelf bakt. Ik begin te begrijpen waarom de goedheiligman ons huisje overslaat.

Een nieuw voornemen

Vandaag geen uitgebreide avonturen op mijn blog. Ik wilde alleen mijn nieuwe voornemen met jullie delen. Ik probeer te stoppen met koffiedrinken! Huh, koffie? Bij veel mensen heb ik een echt thee-imago. Maar waar ik ooit alleen maar af en toe meedronk met manlief, zet ik tegenwoordig echt sloten koffie voor mezelf. En dat puur uit gewoonte, zonder me af te vragen of ik er wel echt zin in heb.


Bij het aanleren van een nieuwe gewoonte zijn twee dingen handig:
1) probeer het een maand vol te houden (de magische 30 dagen)
2) vertel het aan iedereen om de sociale druk wat op te voeren...

Oh ja, een nieuwe gewoonte is ook wel handig, drie dingen dus... Want iets niet doen, is niet zo gemakkelijk aan te leren.

Ik ben vorige week spontaan gestopt en ontdekte al snel dat thee best wel heel lekker is. Soms wil ik meer en dan neem ik een chocolademelk. En in een poging om iets minder zuivel te gebruiken, heb ik rijstmelk als basis geprobeerd. Rijstmelk is al zoet van zichzelf, dus er hoeft alleen cacao in. Je ziet het al wel op de foto: het kan niet aan echte chocomelk tippen.






Mijn foto's zijn de laatste tijd nogal overbelicht. Dat komt doordat ik niet goed heb opgelet bij het college "Licht". Ik gebruik meestal de automatische stand van ons fototoestel en met dit donkere weer wordt dat niet altijd zo mooi. Het lijkt me nog wel eens leuk om op ontdekkingsreis in ons fototoestel te gaan.

6 opmerkingen:

  1. Hoi Mijntje,
    Aaargh, wat een uitdaging, afkicken van de koffie. Ik moet er stiekem niet aan denken, maar wel heel dapper van je. Heel veel succes!

    groetjes,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel :) Volgens mij ben ik allang afgekickt hoor. Het is nu vooral een training van mijn geest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee Mijntje,
    Je gaat toch niet echt afkicken van de koffie? Daardoor konden we altijd zo goed samenwerken! Of moet ik nu ook stoppen met koffie?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei... het begon net weer moeilijk te worden... kom jij me tot koffie drinken verleiden. Nee, ik zou niet durven jou van de koffie (met melk en suiker) af te houden want daar heeft de Sint mij ooit eens streng op toegedicht... En mochten wij ooit weer samenwerken, dan drinken we daar zeker een kop koffie op! ((Hint: ik zoek werk.)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Herkenbaar, ik ben ook een enorme koffieleut! Mijn kast staat vol met heerlijke theesoorten die ik steeds kocht als ik van plan was mijn leven te beteren, maar het is me nog steeds niet gelukt.
    Hoop dat jij er beter in slaagt (...al lees ik net dat je koffie drinken in combinatie met een nieuwe baan wel een prettig vooruitzicht vindt.:-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja die theevoorraad heb ik ook en nu geniet ik er eindelijk van! Zo'n blogstukje (vooral het feit dat er mensen meelezen) helpt mij enorm met volhouden. Laatste opmerking toont dan weer niet echt ruggengraat hè :) Maar ik wil koffie niet voor altijd afzweren: op den duur mag ik best af en toe een bakje bij speciale gelegenheden, zoals samenwerken met Leo ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.