woensdag 2 december 2015

November geefmaand #4 de Finale

Met de finale bedoel ik niet de beslissende wedstrijd, maar gewoon het slotstuk van de November Geefmaand. Of het toetje. Het was superleuk om mee te doen met deze dolle boel, erover te bloggen en zelfs te kunnen proeven van het Community gevoel. Ik ontdekte allerlei leuke blogs van andere gevers, kreeg ontzettend veel lezers en reacties op mijn vorige blogpost, en werd zelfs genoemd in de laatste geefmaand nieuwsbrief van Marije en Welmoed, die de geefmaand hebben georganiseerd.





Natuurlijk wilde ik de geefmaand het liefst heel spectaculair eindigen, bijvoorbeeld met een cake voor mijn collega's. Maar dankzij alle lieve reacties op mijn vorige geefmaand artikel, wist ik dat het niet per se heel groot hoeft te zijn. Heel fijn om daaraan herinnerd te worden in alle drukte... Ik heb deze keer wel wat meer foto's gemaakt.


27 november: Conchiglie gekookt op speciaal verzoek van manlief en zelfgemaakte tiramisu na. Vooral de tiramisu was hier het cadeautje (ook voor mijzelf), al konden we deze pas om 22.00 uur verorberen. Wat conchiglie is, kan je trouwens op mijn Italië shoplog zien.



28 november: ontbijtje met croissants voor manlief, jawel ik heb een nieuw geefslachtoffer (ha!) en zelf heb ik natuurlijk weer gezellig meegesmikkeld.




29 november: oei heb ik vandaag iets gegeven? Wel heb ik Robin dit weekend veel uitgelaten, ook nog even in het losloopgebied. Hier gaf de geefmaand me toch even een duwtje om iets wat vanzelfsprekend is te geven met extra veel aandacht.





30 november: motiverende stempels gekocht om in de schriften van mijn leerlingen te stempelen.





En een pakketje voor mijn jarige tante, die deze hopelijk inmiddels ontvangen heeft. Ik moet toegeven: acties van andere geefmaand deelnemers inspireerden me om chocolade te geven. Gelukkig kon ik de verleiding verstaan om de reep zelf op te eten! (Haha nee, ik kocht gewoon stiekem twee repen.)





Vandaag (2 december): oh nee de geefmaand is voorbij. Maar ik kom voortdurend nog leuke acties tegen in de nieuwsbrief van de Geefmaand. Bijvoorbeeld deze klimaatactie van Greenpeace met ook heel veel milieu-inspiratie. Want ik ben voor het milieu!

Geefmaand mijmeringen

De geefmaand is een maand waarin je veel over jezelf leert. Ondanks al mijn twijfels zoals "Lukt het mij wel in alle drukte?", "Zijn mijn acties wel leuk genoeg?" en "Geven doe je toch vooral voor jezelf?" heb ik me dit jaar gewoon aangemeld. Het voelde wat opschepperig om erover te schrijven.  (Een andere geefmaand-blogster merkte dit ook al op, ik kan haar stukje nu even niet meer vinden.) Maar ik stond er ook bij stil, dat ik me geen zorgen moet maken over dit soort dingen.

Wat bracht de Geefmaand mij zoal:
  • Leesvoer dat inspireert tot nog meer geven. Ook verhalen over bloopers en onwillige ontvangers, maar vooral heel veel dolle pret. Lees hier meer over het staartje van de Geefmaand. Ik krijg echt zin om nog meer idealistische fratsen uit te halen en lieve dingen te ondernemen.
  • Een hoop gezellige en lieve reacties op mijn vorige blogstukje. Erg leuk ook omdat ik niet op Facebook zit (geen desinteresse maar teveel prikkels). Wat bleek: Firma Fluitekruid was zo aardig om op haar blog een lijstje te maken van alle geefmaandbloggers.
  • Geven is gewoon heel fijn om te doen! Firma Fluitekruid verwoordde het heel mooi in deze blogpost: "je verlegt even je focus naar anderen waardoor je je eigen sores wat meer gaat relativeren".
  • Een nieuwe gewoonte? Een maand is namelijk een perfecte periode om een nieuwe gewoonte te ontwikkelen. Wie weet ga ik elke maand wel een 30 dagen challenge doen, dit idee kwam ik tegen in deze blogpost van MakeNice. Binnen een paar jaar zou ik zomaar een heel deugdzaam meisje kunnen worden, ha!
  • Nieuwe geefacties zijn al in de planning, want sommige dingen kon ik niet zo 1-2-3 in gang zetten. Zo heb ik mij aangemeld bij Stichting Postvriend om een kaartje naar een onbekende te sturen. En binnenkort gaan we ZO-kranten in ons dorp verspreiden.

December, here we come!

Intussen doet de decembermaand zijn intrede... het is al koud en winderig, maar onze lidcactus komt in bloei en fonkelende nepkaarsjes bieden een hoop knusheid. Waarover binnenkort meer!



9 opmerkingen:

  1. Ha Mijntje, wat klinkt je lekker vrolijk&optimistisch&geïnspireerd in deze afsluitende post! De tiramisu ziet er heerlijk uit. Leuk dat je nu de smaak te pakken hebt. In de facebookgroep zijn ook een boel mensen die van geen ophouden weten, en ook gewoon doorgaan. We bedenken nog in wat voor vorm. Gewoon ieder voor zich, of een vaste geefdag per maand, of per week...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooi verslag! en die stempels.....super leuk!! Ik herken me in wat je schrijft over de overdaad aan prikkels.......vooral als het gaat om een fb-november-geefmaand verslaving ;-)
    Moet nu eigenlijk al weer afkicken.....maar zoals je ziet.....dat gaat nog niet zo gemakkelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Mijntje, wat een leuke log, en wat een leuke geef actie's weer. Wat ziet dat er gezellig uit, die twee poezen en Robin de hond! Robin was vast hartstikke blij met zoveel wandelen en het losloop gebied! Ik volg je blog nu, dank je wel voor het schrijven!

    groetjes, Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Mijntje, leuk dat je bij mijn blog kwam kijken. Ik kom hier bij jou ook effe piepen. Wat een twee prachtige poezen heb jij. Ik heb genoten van jouw mijmeringen. Ik kom beslist nog terug op je blog kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof dat je zo enthousiast bent geworden! Ik ga ook door. Ben tot de conclusie gekomen dat ik het geven vooral voor mezelf doe, omdat ik er blij van word. En dat is helemaal niet erg! Keep up the good work...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dankjulliewel dames, leuk dat het eindverslag in de smaak valt! @Verdubbeldame: wat grappig dat er meer mensen zijn die gewoon doorgaan... doe ik dat ook gewoon :)
    @Jocyta: het zijn wel hele positieve prikkels, dat scheelt, maar inderdaad wel verslavend. Dat merk ik ook zonder FB, want ik struin nu wel veel allerlei blogs rond.
    @Yolanda: wat leuk dat je mijn blog volgt, welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goeimorgen, heb net een hele tijd zitten lezen hier. Wat leuk, die stempels op een middelbare school. Ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat die iedereen die stempels zo leuk vindt, hopelijk mijn leerlingen ook... Welkom Bettie! Heb net ook al even op jouw blog rondneuzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat lijkt me toch een vruchtbare geefmaand te zijn geweest. Knap!

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.