maandag 18 januari 2016

Bekentenissen van Mijntje

Hè wat, gaat Mijntje biechten? Inderdaad, je leest het goed!

Allereerst moet ik bekennen, dat mijn nieuwe gewoonte - een planning maken - maar moeizaam van de grond kwam. Alle goede voornemens ten spijt... er kwamen gewoon teveel dingen op mij af!

Maar gisteren heb ik mij herpakt en vandaag heb ik - gewapend met een plannetje - als een dolle gestudeerd. Volharden zal ik!

Dus. Eigenlijk is er een andere reden, waarom ik een plaatje van mezelf in een biechtstoel heb zitten knutselen...

Confession

Mijn confession is, dat ik anoniem blog. Erger nog: ik gebruik een pseudoniem. "Dat is toch niets nieuws?" zullen veel lezers denken. De meeste lezers kennen mij namelijk in het echte leven. Maar de laatste tijd komen er ook veel lezers op bezoek (en worden zelfs lid!) die ik niet in het echte leven ken. Soms spreken ze mij in een reactie met Mijntje aan en dan heb ik toch het gevoel, dat ik niet helemaal eerlijk ben...

Waarom eigenlijk anoniem?

Mijn blog ontstond ooit op wijlen Hyves met een grappig avontuur van één van onze katten, gevolgd door hoe wij onze eerste auto kochten, en stukjes over onze pup, die inmiddels alweer 5 jaar is. Op een dag had het verzamelen van zoveel mogelijk vrienden en het delen van mijn favoriete merken mijn belangstelling niet meer. Toen ben ik ontsnapt en heb ik mijn schrijfsels op deze blog voortgezet.

Omdat openbaar bloggen toch best wel spannend was, verzon ik een pseudoniem. De naam Mijntje is niet helemaal uit de lucht gegrepen. Mijntje is afgeleid van mijn oma's tweede naam. In het echte leven heb ik oma's eerste naam. (Ze was een leuke oma, dus daar ben ik heel trots op!)

Manlief was gelijk enthousiast en dacht mee over blognamen voor onze huisdieren. (De term manlief heb ik natuurlijk zelf geïntroduceerd.) Af en toe vind ik het wel een beetje gek, maar het bevalt mij wel goed zo. Ik kan vrijer schrijven, als ik weet dat niet iemand meeleest van een organisatie, waar ik net heb gesolliciteerd. Ook wil ik ooit nog eens gaan schrijven over ons adoptietraject, waar we al heel wat jaren in zitten. Met het oog daarop, ben ik altijd als Mijntje blijven schrijven.

Mijntje blijft Mijntje

Je ziet soms wel, dat bloggers anoniem begonnen, maar na een tijdje toch onder hun echte naam gaan bloggen. Ook kom ik anonieme bloggers tegen, die geen pseudoniem gebruiken, maar een blognaam, die niet op een naam lijkt. Misschien is dat beter, denk ik wel eens.

Alleen ik ben een beetje aan mijn blognaam gehecht geraakt. Een beetje conservatief ben ik ook wel... Zo heb ik mijn lay-out ook nooit drastisch veranderd, ik vind deze zo lekker rustgevend met die vogels! Goed, voorlopig blijf ik dus lekker als Mijntje Wonders opereren.

Overigens heeft er onder het tabblad "Over Mijntje" altijd een eerlijk verhaal gestaan. En wie er nu heel nieuwsgierig is geworden, die stuurt toch gewoon stiekem een mailtje?




2 opmerkingen:

  1. Ik denk dat er heel wat mensen anoniem bloggen. Waarom ook niet. Er zijn door de jaren heen heel wat bloggers die me IRL hebben leren kennen maar ik heb nog nooit een (duidelijke) foto van mezelf op de blog gezet. Ik gebruik zowel mijn blognaam Tartelette Maison als mijn nickname Nana. Het is niet mijn echte naam maar hij wordt IRL al van kindsbeen af gebruikt. Dat maakt me niet minder anoniem vind ik. Wat je schrijft blijft hetzelfde, onder welke naam ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu je het zegt, "ken" ik wel een paar anonieme bloggers. Grappig, ik sta daar niet altijd bij stil. Ik voel me dikwijls een vreemde eend in de bijt in het tijdperk van selfies. Mooi opgemerkt, die laatste zin :)

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.