vrijdag 1 januari 2016

Highlights van de kerstvakantie

Gelukkig Nieuwjaar!!

Met het oude jaar is ook de kerstvakantie alweer bijna voorbij. Ik had veel plannen deze kerstvakantie en daar is gelukkig ook best veel van terechtgekomen. Lees hier over 10 highlights uit mijn kerstvakantie.


(Op de foto links zie je een appeltaart, die ik bakte voor oudejaarsavond. Weer eens wat anders dan oliebollen!)


1. Kerstboom en lichtjes
In alle drukte was ik niet verder gekomen dan de kerstboom van zolder halen. Maar op een dag vlak voor de vakantie kwam ik thuis en had manlief de boom versierd! Ook hing hij gekleurde lampjes voor de ramen.

2. Bij oma op bezoek
Dit stond al een tijdje op mijn verlanglijstje. Ik ging een paar dagen voor Kerstmis en viel middenin de kerstviering. Wel bijzonder om dit samen met oma mee te maken! Oma vond het leuk om me te zien, ook al weet ze niet echt meer wie ik ben. Na afloop nog even mee geluncht en de meegebrachte bonbons uitgedeeld aan oma en de andere bewoners.

3. Kerstkaarten schrijven
Ik was laat begonnen, maar uiteindelijk heb ik nog een heleboel mensen blij gemaakt met een kaartje. Voor volgend jaar ben ik al helemaal voorbereid en heb ik kaartjes en postzegels in huis!

4. Kerstfilm kijken met manlief
Nee, voor mij geen Home Alone, maar een kerstfilm kijken met manlief hoort zeker bij mijn highlights. We keken Stick Man, een korte animatiefilm over een familie van ... takken. Spoiler alert!!! Hoe ontroerd kan je zijn als een hele familie takken met Kerstmis weer herenigd wordt? Prachtig!

5. Koken en bakken voor onze familie
Ook dit jaar verzamelden we weer onze beste gerechten om die aan de familie voor te schotelen op tweede Kerstdag. We moesten ons dit jaar inhouden, omdat er wat minder gasten kwamen. Uiteindelijk was het weer een zeer geslaagd feest op tweede Kerstdag!

6. Opruimen en minimaliseren
Bijkomend voordeel van familie op bezoek: je moet de boel even wat opruimen. Ook heb ik deze vakantie wat kunnen minimaliseren: ik gaf spulletjes weg via Marktplaats en de grabbelton.

7. Cadeautjes maken voor de grabbelton
Geen Kerstmis zonder grabbelton! Bij mijn familie aan vaderskant vind deze traditie gretig aftrek. Dit jaar heb ik ook wat kleine cadeautjes samengesteld, waaronder potjes met granola. Helaas sloeg de grabbelton dit jaar niet heel erg aan. Van de zes potjes granola eindigden er vijf in onze eigen yoghurt.

8. Kerstcadeautjes
Gelukkig doen onze families niet aan decadente kerstcadeaus. Wie iets mee wilde brengen, kreeg sapjes en borrelhapjes als suggestie. De tafel stond dan ook continu vol met lekkers en we kregen geen kans om te verhongeren of te verdrogen. Toch kreeg ik een paar cadeautjes: een superleuk gehaakt draagtasje van mijn schoonmoeder en mooie sneeuwkristallen koekvormpjes van mijn moeder.

9. Studeren en solliciteren
Ik maakte een verslag af. Oei, ik kan nog wel een paar weken langer kerstvakantie gebruiken! Je leest het al: het saaie deel van de vakantie is aangebroken. Ik moest op banenjacht. Hopelijk met succes, zodat we deze winter niet op een houtje hoeven te bijten.

10. Bloembollen planten
Een beetje laat, maar met dit rare weer hebben de bloembollen vast niet door dat het al winter is.


Het valt me nu pas op, dat in mijn fotocollage de familie Stick naast een boomstamgebak-in-wording staat afgebeeld. Als we Stick man en zijn familie maar niet hebben verorberd!

Hopelijk kijken jullie ook terug op mooie kerstdagen en hebben jullie genoeg energie opgedaan om de barre winter (huh, is het al winter dan?) tegemoet te treden.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.