zaterdag 20 februari 2016

Allerlei sporen

Bloglezers van het eerste uur herinneren zich misschien nog deze foto bij mijn gedicht over een doodlopend spoor. We zijn inmiddels jaren verder en nog steeds blijft het een verrassing, waar onze levensweg naartoe leidt. Maar we zetten in ieder geval allerlei sporen uit!








Uitje naar de emigratiebeurs

Zo hadden we vorige week zaterdag een uitje naar de emigratiebeurs in Houten. Gewoon om eens onze kansen in het buitenland te verkennen. Het uitje paste mooi in mijn plan om tenminste eenmaal per maand eropuit te gaan. We hebben er ook echt een uitje gemaakt, met koffie en een stuk appeltaart. (Dit doen we bijna nooit en ik moet toegeven, dat door mijn hooggespannen verwachtingen de appeltaart een beetje tegenviel.)

Het doel van ons bezoek op deze beurs was puur oriëntatie. De hoeveelheid kraampjes was dan ook overweldigend. Gelukkig kwamen we een paar interessante organisaties tegen en hebben we zinvolle gesprekken gehad. We zijn weer wat wijzer geworden over de (on)mogelijkheden op de buitenlandse arbeidsmarkt en hebben na afloop nog lekker in de Veluwse bossen gewandeld met een goede vriend.

Mooie studieresultaten

Een ander belangrijk spoor is mijn studie. Ik heb inmiddels alle cijfers van vorige periode binnen! Van één vak heb ik geen toets gemaakt, maar alle vakken die in mijn normale programma hoorden, heb ik gehaald! En niet-te-vergeten heb ik ook nog twee cursussen gedaan. Mijn cijfers waren allen ruim voldoende: onderwijskunde een 8,0; industrie & technologie een 10,0; licht een 8,6.

Ik voelde me soms wel onzeker, als ik zag hoe studiegenoten bijna fulltime lesgeven op het VMBO. Maar als ik dan zie hoe diezelfde studiegenoten worstelen met herkansingen, weet ik weer waar mijn kwaliteiten liggen... en dat ik daar best blij mee mag zijn!

Stiekem heb ik zelfs een beetje spijt, dat ik voor een tweedegraads studie heb gekozen... Maar ik hoop nu wel vlot door mijn twee studies te vliegen. De grootste uitdaging is om de beroepslijn goed rond te breien, want dit is ontzettend ingewikkeld uitzoekwerk. Mijn grootste leerdoel is dan ook om goed te leren organiseren...

Een vertrouwde werkplek

Onlangs volgde ik een leuke cursus en schreef deze wens op een plankje: leuke baan vinden :)
Waarom het plankje in twee stukken ligt? Dit heb ik met mijn blote vuist doormidden geslagen. Een heuse Tjakka-Erlebnis. Het idee is natuurlijk, dat je wens dan in vervulling komt.


Het ziet ernaar uit, dat ik voor nu (vanaf de voorjaarsvakantie tot de zomer) weer parttime werk heb. Nog niet officieel hoor, want ik moet nog een afspraak maken voor een arbeidsvoorwaardengesprek. Gezien de bereikbaarheid van mijn nieuwe werkgever, wordt dit nog een uitdaging, maar we zullen zien... Als het doorgaat, zit ik binnenkort op een vertrouwde plek, binnen een straal van enkele honderden meters van drie voormalige werkplekken!

Ik houd jullie op de hoogte en wellicht zeg ik binnenkort tegen twee van mijn bloglezers:
tijd voor een vrijdag-borrel!



2 opmerkingen:

  1. Mooi stuk om te lezen. Succes met je tijdelijke baan. Als ik iets heb geleerd is het wel dat iedereen zijn of haar eigen weg moet kiezen.
    groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.