maandag 1 februari 2016

Mooie plannen en leuke uitjes

De toetsweken zijn weer achter de rug! Ik dompelde mij onder in planningen en studieboeken, sloeg mijn blog een weekje over, liet het huishouden verslonzen, en maakte mijn toetsen.

Tussendoor nam ik wel af en toe de tijd om eropuit te gaan en las ik hier en daar een blogje. Ik heb gemerkt, dat ik dat nodig heb om in een positieve flow te blijven.





Een grauwe bril

Ik heb in de introductie niet gelijk verklapt waar dit stukje over gaat. Eigenlijk heb ik mij ook lang afgevraagd, waar het over moest gaan. Had ik tijdens de toetsweken nog honderden ideeën, nu hebben die ideeën hun glans alweer verloren. Ik heb geen werk meer en dat hakt erin... ik zie de wereld soms door een grauwe bril.

Ik was maar wat blij, dat het aflopen van mijn contract en de toetsweek zo naadloos in elkaar overliepen. En nog steeds kan ik genoeg dingen bedenken om mijn dagen zinvol in te vullen. Ik moet ook helemaal niet zeggen dat ik geen werk heb! Ik heb nu alleen even geen betaald werk. Bijzonder toch, hoe we onze identiteit soms aan onze baan ontlenen.

Mijn eigen plan

Goed, het vereist wel wat discipline en denkwerk om mijn eigen plan te maken. Een leuk plan vol met dingen die ik belangrijk vind. De uitdaging is om me niet steeds mee te laten slepen door een potentiële werkgever, die niet terugbelt of door het miserabele gevoel dat ik heb wanneer ik een referent moet benaderen. (Maar hey, mijn oud collega's willen mij wel graag helpen, dat is dan wel weer mooi!)

Ik probeer me voor te stellen, dat ik mijn eigen bedrijf heb. Mijntje Wonders Inc. dat klinkt toch best goed? (Geen winstgevend bedrijf hoor, maak je geen zorgen!) Misschien moet ik dan ook eens leuk gekleed en opgemaakt op mijn kantoor verschijnen. Niet dat ik altijd in mijn joggingbroek achter de computer bivakkeer, maar toch...

Doorgaans ben ik wel vroeg op mijn kantoor. Mijn planningen kunnen nog wat beter, vooral qua afwisseling (want 8 uur studeren op een dag, kom op zeg...). Ik heb dan ook besloten om deze gewoonte nog de hele maand februari voort te zetten. Om het leuk te maken, heb ik er een extra voornemen bij: ik wil elke ochtend starten met een flinke wandeling. Volgens mij zal Robin dat niet erg vinden! Ik heb al tweemaal een wandeling van een uur gemaakt en dat geeft zelfs bij miezerig weer een supergoed gevoel.

Tenslotte probeert ook manlief mij op het rechte pad te houden. Hij zit mij steeds achter de broek om een DIY-project te maken voor boven mijn bureau. Bij deze heb ik jullie vast ook heel nieuwsgierig gemaakt, dus ook dat komt in mijn plan!

Leuke uitjes

Dit stukje is een beetje uitgemond op het maken van mooie plannen. Maar ik wilde iets schrijven over leuke uitjes. Vorige week dinsdag ben ik met manlief naar Star Wars: Episode VII geweest! Manlief had dit eigenlijk bedacht als leuk uitje voor in de kerstvakantie, maar toen was het er niet van gekomen. Ik vond het toch jammer om dit uitje voorbij te laten gaan. En dus gingen wij naar de bioscoop op de allerlaatste dag, dat de film in 2D draaide.

Vooraf nog even een samenvatting op Youtube bekeken, jawel, deel I t/m VI kan je prima in 9 minuten samenvatten! Het was namelijk alweer even geleden dat ik de laatste film zag en eerlijk gezegd, heb ik niet eens alle delen gezien. We keken onze ogen uit, al was het alleen maar omdat we al jaren niet meer in de bioscoop waren geweest. En de film? Die was supermooi! Natuurkundewetten werden getart, maar dat mocht de pret niet drukken.

Het is leuk om er af en toe helemaal uit te zijn. Dus dit soort uitjes wil ik er zeker in houden. We hebben al een leuk uitje gepland voor februari!

Huislijke tafereeltjes

Tenslotte nog een kattenbonus. Want ik was afgelopen weekend supergoed bezig met het huishouden. Wil ik de was uitladen, blijkt Mickey in de curver krat te zitten!

























En dit vind ik ook zo'n mooi plaatje. Ik had de keuken schoongemaakt. Wat Mickey in die kast doet? Nou... hij moet even klimmen voor zijn voer, anders zou Robin de geurige brokjes natuurlijk soldaat maken.





Ik moet zeggen: dit is de eerste keer, dat ik mijn sombere kant laat zien. Eerder stopte ik altijd met bloggen als dingen niet lekker liepen. Ik hoop dat het toch nog een positief stukje is geworden!

3 opmerkingen:

  1. Haha, 'Mijntje wonders Inc'. Eigenlijk is Firma Fluitekruid op dezelfde manier ontstaan. Ik overwoog een eigen bedrijf te beginnen, maar het woord 'firma' mag je voor een eenvrouwsbedrijf niet gebruiken. En toen ik uiteindelijk geen zin had in de rompslomp van een eigen bedrijf, maar gewoon van het leven wilde genieten, besloot ik mijn eigen leven als een creatieve onderneming te zien. En dat doe ik nog steeds, ik maak voor elke dag een plan, wat ik ga doen om er een leuke dag van te maken. Lukt niet altijd hoor, maar meestal wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Af en toe een uitje is altijd goed en inspirerend om er weer tegenaan te gaan. Hopelijk blijven je plannen haalbaar. Ik duim.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee, ik vind Firma Fluitekruid ook een mooie naam voor een creatieve onderneming! En lief dat je voor me duimt, Tartelette Maison!

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.