woensdag 2 maart 2016

Blogblunders en nog meer goede ideeën

Een blogagenda zou echt eens wat voor mij zijn! De lijst met blogideeën heb ik al: maar liefst zeven volgeschreven kantjes achter het tabblad "blog" in mijn nieuwe notitieboekje. Het uitwerken van die ideeën is een fijne manier om mijn gedachten een beetje te ordenen. Je weet wel, die gedachten, die maken dat ik als een wildebras door de weiden struin, maar nooit eens rustig ga zitten met een boek. (Herstel: ging zitten, gisteren kwam daar verandering in.)





Blogblunders

Door al die gedachten die om uitwerking vragen, zit ik 's avonds soms te typen en te typen en te typen... Heel soms druk ik alvast op het publicatieknopje, zodat mijn nieuwsbrieflezers de volgende dag kunnen zien, dat er een nieuw stukje is. Vervolgens verander ik nog wat kleine dingetjes, want mijn blog wordt doorgaans niet direct overspoeld door honderden enthousiaste lezers.

Zo ook afgelopen maandag... alleen toen vergat ik de "meer lezen knop" in te stellen. Gevolg: mijn nieuwsbrieflezers konden het hele stukje in de e-mail lezen! Enkele minuten later besloot ik mijn verhaal totaal om te gooien. Dus de nieuwsbrieflezers kunnen beter eerst mijn vorige stukje hier (klik!) lezen.

Grrrr, wat een blunder. Maar van blunders leert men: geen overhaaste dingen meer doen... Toch jammer dat ik geen ezel ben.

Nog meer goede ideeën

Welnu, tijd voor meer goede ideeën! Want in mijn vorige stukje vertelde ik over mijn voornemen om elke dag wat te gaan lezen. Het was niet alleen de stapel ongelezen boeken, die mij op dit idee bracht, maar ook een artikel van de Groene Meisjes.

In mijn zoektocht om zonder betaald werk wat van mijn dag te maken, raakte ik geïnspireerd door de ochtendroutine, die de Groene Meisjes hebben geïmplementeerd. Deze ochtendroutine heet Miracle Morning en komt uit een gelijknamig boek. Wat dat precies inhoudt, kan je in dit artikel (klik!) lezen. Nu ben ik niet zo iemand die na het lezen van een book review direct naar de winkel rent. Ik heb het ook niet zo op zelfhulpboeken; ik laat zulke boeken liever links liggen om direct aan de slag te gaan.

Wat ik uit het artikel van de Groene Meisjes haal, zijn een aantal ideeën om je dag goed te beginnen. Hiervoor moet je wel ietsje vroeger dan normaal opstaan. Je kunt het beste je telefoon links laten liggen of (in mijn geval) de computer uit laten. Vervolgens laat je de hond uit. Nee, dat stond er niet echt, maar het klinkt wel grappig: laat je computer of telefoon uit en laat vervolgens je hond uit.

Maar nu even to the point (welkom in mijn hoofd trouwens, haha). De gouden tip van de Groene Meisjes vond ik om 's ochtends wat in een boek te lezen. Als je 's ochtends even wat tijd voor jezelf hebt gehad, begin je je dag een stuk beter! En hiermee kwam ik dus uit op mijn nieuwe voornemen: lezen.

Momenteel ben ik dus bezig om mijn eigen vaste ochtendroutine te ontwikkelen. Vroeg opstaan, lekker ontbijten met een goed boek, uitgebreid wandelen met de hond en dan an die Arbeit! Maar met een nieuwe baan in het vooruitzicht, wilde ik hier niet teveel druk op leggen. Daarom heb ik mij voor mijn officiële maanddoel beperkt tot het stukje "lezen". Als dat uiteindelijk pas 's avonds of in de middagpauze gebeurt, is dat ook prima.

Overigens: het lezen bevalt tot nu toe supergoed. Ik heb ook echt een fijn boek te pakken, dat ik ook al in Deventer heb gekocht. De Pelgrimstocht naar Santiago (dagboek van een magiër) van Paulo Coelho. Wie weet vertel ik binnenkort meer over de boeken, die ik lees.

Kattenbonus

Ben je door mijn lange tekst zonder plaatjes heen gekomen? Petje af, haha, ik weet het, ik ben redelijk "woordelijk" ingesteld. Maar gelukkig wordt ik dagelijks getrakteerd op superschattige kattenplaatjes. En deze deel ik met liefde!





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.