zondag 20 maart 2016

Interne verhuizingen en een mooi medicijnkastje

Hoera, het is zover! Ik kan ons nieuwe bouwproject eindelijk laten zien. We hebben wat kleine verbouwingen op de badkamer achter de rug. De kast op onze badkamer ging naar zolder en doet daar nu dienst als boekenkast. Manlief hing een paar planken op de badkamer op en maakte een superleuk medicijnkastje.







Moving furniture around

Soms kom je er na een tijdje achter, dat je je inrichting toch anders wilt. Zo hadden we op onze badkamer een kast staan, die na de verhuizing toevallig over was. Op zich een handige kast, alleen we wilden wat meer ruimte in de badkamer. Dus ging de kast naar zolder en hing manlief twee planken op voor handdoeken en badkamerspulletjes.

Moving furniture around is trouwens een grappig liedje van de Handsome Family (klik).







Wat staat dat mooi en minimalistisch hè, met alleen dat hippe groene setje verzorgingsproducten op de plank. Die kreeg ik onlangs bij een excursie voor mijn studie. Er zitten producten bij, waarvan ik niet wist dat ik ze nodig had! Inmiddels staat de plank aardig vol, dus ik moet maar vaak douchen om alle verzorgingsproducten weer een beetje op te maken.

Project medicijnkast

Goed, twee planken in plaats van een hele kast, dat is wel wat weinig. Eigenlijk zouden we wel een medicijnkastje kunnen gebruiken. Die kon ik wel via Marktplaats zoeken. Maar het duurde niet lang of manlief besloot, dat hij die zelf wel kon maken!

Zo gezegd, zo gedaan. Het werd een kastje van allerlei restjes hout, die we nog hadden liggen. Het frame (zijkanten en plankjes) zijn gemaakt van staanders van een houten stellingkast, die we niet meer gebruikten. De achterkant en de deurtjes komen van de laden, die van dit legendarische (om)bouwproject (klik) overbleven.

We hadden nog een scharnier liggen en handvaten voor de deurtjes. We hoefden alleen een tweede scharnier en magneetjes te kopen. Het was nog een heel gepas en gemeet, maar het resultaat mag er zijn!

Het tussenresultaat:



Op zich al een mooi kastje. Hier en daar zitten er wat gaten, die aan het vorige leven van het kastje herinneren. Maar dan kunnen de medicijnen goed ademen, zullen we maar zeggen.

Afwerking

Ik heb het kastje met verdunde verf geschilderd voor een whitewash effect. Maar omdat dit niet zo mooi werd, heeft manlief het alsnog dekkend wit geschilderd. Vandaag was de verf droog en kon ik het kastje inwijden, hoera!










Ik ga nog wat touwtjes spannen, zodat de spulletjes er niet te gemakkelijk uit vallen.

Leeshoekje op zolder

Ik ben niet alleen blij met onze vernieuwde badkamer, maar minstens zo blij met de kast, die nu op zolder staat. Want op zolder stonden nog heel veel onuitgepakte boeken, die niet in onze andere boekenkasten pasten. En die staan nu gezellig in de kast.

Ik heb er een leuk hoekje van gemaakt, met wederom veel dank aan manlief, die mij hielp om de bedbank in elkaar te zetten. (We wonen hier nog maar 2,5 jaar haha... maar er waren wat schroeven doorgedraaid, dus daar moesten we even een oplossing voor verzinnen.)




Het was best leuk om dit alles uit te pakken: manlief bloeide op bij het wederzien van sommige boeken, en andere boeken bleken wel weg te mogen, ook fijn! Bovenop de kast kan ik mooi wat spulletjes neerzetten en wellicht wat fotolijstjes ophangen, die nergens anders in huis passen. Maar ik probeer het een beetje rustig te houden.




Hieronder een greep uit onze boekencollectie: sprookjes, mythen en sagen uit allerlei landen, boeken van vroeger, waaronder manliefs favoriete kinderboek "Het oneindige verhaal" en mijn favoriete kinderboek "Momo en de tijdspaarders", die ik een keer op een boekenmarkt scoorde.









Zo zijn we lekker aan het inrichten en opruimen. Het blijft leuk om daarbij zo weinig mogelijk nieuw te kopen, maar binnen ons huis te zoeken naar mogelijkheden door interne verhuizingen van kasten en hergebruik van oude materialen.


1 opmerking:

  1. Haha mooi was mijn favoriete kinderboek. Maar jij hebt hem nu ook! Leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.