donderdag 16 juni 2016

Fotocursus voor ons 10 jarig huwelijk

Ruim twee weken geleden vierden wij ons 10 jarig huwelijk met een fotografiecursus. Gewapend met twee spiegelreflex camera's (waarvan één geleend van mijn broer) trokken we door de Amsterdamse Waterleidingduinen op zoek naar mooie plaatjes. Revolutionair aan dit blogstukje is, dat de foto's voornamelijk door mijzelf zijn gemaakt!

Na een lange en vroege autorit kwamen we aan bij de Amsterdamse Waterleidingduinen. Op de parkeerplaats hadden de deelnemers zich verzameld. Even later waren wijzelf ook uitgerust in sportieve wandeloutfit met broek in de sokken (tegen teken) en camera's in de aanslag.

Een enthousiaste vrouw met veel kennis over fotografie en de plaatselijke flora en fauna leidde de cursus. We kregen af en toe instructies, maar werden vooral ook vrijgelaten om heel veel te fotograferen.

Waar ik thuis altijd genoeg zie om te fotograferen, liep ik in het begin nog wat zoekend rond. Maar al snel kwam er een zandhagedis op mijn pad. Ook probeerde ik te experimenteren met de camera instellingen, waarover de cursusleidster wat had uitgelegd. Uiteindelijk kwam ik met een hele serie foto's thuis.

Fotografie is soms ook geluk hebben: een zandhagedis die net voorbij komt.
Ik maakte de achtergrond wazig door met het diafragma te spelen: "hoe lager hoe vager".
Toch nog een foto door manlief.
Ik kon het niet laten: even een simpele schaduw selfie tussendoor.
Meikevertje. Voor deze foto gebruikte ik een opzetstuk voor een macro-effect.
De prachtig groene mannetjes zandhagedis was een gewild fotomodel.
Door het warme weer waren de hagedissen genoeg opgewarmd en kozen ze even later het hazenpad.
Overzichtsfoto met schattig bruggetje.
Want ik houd van schattige bruggetjes... en van spiegelingen in het water.
Duinviooltje.
Ook wist ik nog deze mooie vrouwtjes zandhagedis te "vangen".
Er waren ook prachtige herten te bewonderen. Totdat één of andere onverlaat op een tak trapte... yep, dat was ik!
























































































































































































































































































Het was een erg leuk uitje om ons 10 jarig huwelijk te vieren. Zowel manlief als ik zijn geïnspireerd om vaker met de camera te gaan oefenen! En ik hoop nog veel van dit soort foto's op mijn blog te mogen delen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.