maandag 27 juni 2016

Gebakje eten & Boeddhisme voor drukke mensen

Zo zorgeloos als de titel is, zo complex is het stuk wat ik zou gaan schrijven. Het zou een enorme special worden over mijn sollicitatie-ervaringen. Volgens mijn studiegenoten kon ik daar onderhand wel een workshop over geven. Over hoe bizar het soms kan lopen, over hoe bot je soms wordt afgewezen, maar vooral: over hoe je uiteindelijk toch weer een werkgever treft, die het volste vertrouwen in jou heeft. Dat dus.

Maar daarover schrijf ik allemaal niet. Ik houd het bij dit gebakje.



Ik tekende een contract en wist dat het goed was. Ik danste niet over de weiden, terwijl ik "The hills are alive with the sound of music" zong. Dit ondervond ook David Mitchie, de auteur van "Boeddhisme voor drukke mensen". Het euforische gevoel verdwijnt verbazend snel en dan begint het piekeren over hoe je alles aan gaat pakken. Daarover een andere keer (misschien) meer.

Na een week sms-de manlief: "Ik bedenk net: we moeten nog vieren dat je een nieuwe baan hebt." Dus haalde ik een gebakje bij de echte banketbakker. Ook dit is weer geheel in stijl naar een citaat uit bovengenoemd boek. Toen de hoofdpersoon aan zijn leermeester vroeg, wat voor cadeau hij hem kon geven, antwoordde deze : "Het maakt niet uit, als het maar van de hoogst mogelijke kwaliteit is." Aan dat motto probeer ik vast te houden!

Welnu hier komt-ie dan... Riskerend, dat jullie denken, dat mijn leven alleen om chocoladetaart draait. Nee hoor, ik heb gewoon vaak een nieuwe baan.




































Al schrijvend realiseer ik me, wat mij tegenhield om dit stukje te schrijven. Ik wil nog helemaal niet gefeliciteerd worden! Liever wil ik eerst weten welke kant ons  leven nu opgaat. Want we hadden gedacht ons hier - in ons huidige huisje - te settelen. En nu ben ik hard op zoek naar een goedkoop (2e) onderkomen dichtbij nieuwe mijn werk in midden Nederland...

En nog harder zoek ik naar een mooie slotzin voor dit stuk. Daar moet ik nog maar eens op mediteren.

1 opmerking:

  1. Je laatste zin is prachtig. Bedenk dat je je ook in het verre midden Nederland kan settelen, ook al voelt het als buitenland. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.