dinsdag 12 juli 2016

Fijne dingen medley

Laatst reageerde een toevallige passant op een oud blogstukje over positief denken. Een goede reminder voor mijzelf. Ik probeer het nog steeds hoor... tussen de bedrijven door. Momenteel heb ik nauwelijks de rust om over fijne dingen te bloggen. Maar bij deze dan toch...

Wat de overeenkomst is tussen een lekker broodje, nieuw beddengoed en mooie bloemen? Ze komen samen in deze medley. En ik word van alle drie bereblij!




1. Broodje tofuburger

Ziehier hoe manlief een saaie boterham omtoverde tot een heerlijk avondmaal. Yum! Dit was op een avond, dat ik naar school moest en geen tijd meer had om te koken. Met liefde gemaakt <3

2. Nieuw beddengoed

Het is niet gemakkelijk om een blogwaardige foto van een bed te maken. Maar geloof me, ons bed ziet eruit en voelt als een hotelbed! Met liefde opgemaakt <3

















3. Een tuin vol bloemen

Weinig nieuws geplant, maar een hoop oude bloemen leefden weer op. Jullie begrijpen: als ik over tuinieren begin, blijft het niet bij één foto... komt-ie!

De rotsplantjes bij de vijver zijn gaan bloeien. Het bovenste plantje hadden we al een paar jaar in een pot staan, maar heeft nog nooit eerder gebloeid... wauw!


Nog zo'n mooie rotsplantjesbloem. En check ook het kleine gele bloemetje vlakbij het vogeltje (zoekplaatje). De vijver is nog steeds een populaire drinkplek voor de onze katten, die geen kraanwater meer blieven (zie deze blogpost).




Een bloemenzee van margrieten (vaste planten), klimplantjes (kreeg ik ooit van mijn schoonmoeder), een witte stokroos van vorig jaar en een nieuwe dieprode stokroos. En veel, heel veel zonnebloemen. Gewoon wat pitjes in de tuin gegooid en alles zijn gang laten gaan. Deze methode blijkt prima te werken...

De lavendel bloeit mooi in de kruidentuin en lokt veel bijtjes en vlinders. Manlief heeft de broeikas voor me gerepareerd. In plaats van plexiglas zit er nu zeil op. Ik heb 'm direct ingewijd.


In de bloembak bij het terras staan bloemetjes, die ik op onze trouwdag buiten heb gezet.

De aardbeiplantjes staan dit jaar in de vollegrond. Vergezeld met Oostindische kers. Ssst niet aan manlief vertellen, want ze gaan soms nogal woekeren. Oh wacht, hij leest mijn blog ook ;)


En binnen staan ook nog wat moestuintjes en zaailingen. De pot vooraan zit inmiddels al vol met kleine rucola'tjes.



Kortom: superfijn allemaal! :)

1 opmerking:

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.