zondag 28 augustus 2016

Een nieuw schooljaar en redders in nood

De vakantie is met rasse schreden voorbij gegaan. Ik maak een sprongetje in de tijd en in het diepe. Maar is dat diepe eigenlijk wel zo diep? En wat voor nieuwe dingen heeft het schooljaar nog meer voor mij in petto?








Een nieuw schooljaar...

...bij mijn nieuwe werkgever in Utrecht! Superspannend, want het is mijlenver van huis. Toen manlief en ik mijn nieuwe baan met een gebakje vierden, was ik nog wat pessimistisch. Vooral op financieel vlak was deze stap echt een mission impossible...

Maar er zijn vele redders in nood! Mijn moeder en stiefvader gaven een flinke bijdrage voor mijn collegegeld! En mijn schoonouders boden een logeerplek aan! Wat fijn, dat ik zoveel hulp krijg! ❤️ En laten we ook mijn tante niet vergeten, die mij al eerder een logeerplek aanbood. En mijn zus, die me enorm hielp met mijn zoektocht. En bij wie ik in geval van nood ook altijd terecht kan.

Kittens en bloemetjes, alles wat cute is in één kaart...

 

Een nieuw studiejaar

Mijn planning is om in twee jaar tijd af te studeren. Erg ambitieus... maar de groene balkjes in het cijferregistratiesysteem zijn veelbelovend. Van links naar rechts vertellen de balkjes, dat ik positief studieadvies krijg, mijn propedeuse heb gehaald, op de helft van mijn postpropedeuse ben, maar nog niet klaar ben voor de kennisbasistoets.

Het was hard werken, al die vrijstellingen aanvragen ;) Maar eerlijk is eerlijk, ik heb ook wel wat mooie cijfers gehaald. Mijn doel voor komend jaar is vooral goed plannen en waar nodig eens wat minder streberig zijn...


Studieresultaten voor natuurkunde en scheikunde








 

Een nieuw blog

Ho wacht, Mijntjewonders gaat gewoon verder! Ik kan hier lekker mijn persoonlijke verhalen kwijt en dat bevalt me prima. Maar er moest toch nodig een kookblog komen. Ik verzamel al jaren recepten en leg alles (maar dan ook echt alles) wat er uit onze keuken komt op de camera vast. Het kookblog is onder mijn echte naam gelanceerd: loeskooktover.wordpress.com. Er staat al een lekker recept op.

Maar hier blijf ik Mijntje hoor! Dat is niet mijn tweede persoonlijkheid, maar gewoon mijn tweede naam ;)

Mungbonen (taugé) ontkiemen op onze ontbijtplank.

 

Nieuwe dingen

Ondanks al die nieuwe spannende dingen, hoop ik ook veel nieuwe ontspannende dingen te doen. Een museumpje pikken met manlief of zelf erop uit trekken. Nieuwe gerechten maken of plantjes zaaien. Een nieuwe dichtbundel openslaan of oude boeken op zolder ontdekken.



Zijn jullie aan het werk of nog op vakantie? In beide gevallen wens ik jullie een mooie nazomer!

3 opmerkingen:

  1. Leuk, ik heb je gazpacho-recept al uitgeprint. Hij bevalt vast, en dan stuur ik hem weer door naar m'n moeder :-D Succes verder met studie en werk! Ik ben nu ook aan een nieuwe studie begonnen, bibliotheek- en informatiewetenschap (propedeuse via internet bij de hogeschool van Oslo). Zijn we weer lekker bezig. Oja, en 29 oktober jubileumskonsert met m'n koor, er moet nog een boel gebeuren voordat we er klaar voor zijn dus spannend. Jij nog muzikaal bezig? Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je 'm gaat proberen. Goed bezig met studeren! Succes met je concert. Oei gewetensvraag... momenteel speel ik nog het meest op mijn typmachien, maar de stap naar accordeon is niet zo groot ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je gered bent door je schoonouders. I. heeft inmiddels zelf het onderste stapelbed in beslag genomen... en nog een blog? Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.