zondag 2 oktober 2016

De avonturen van Mijntje

Je maakt niet zoveel blogwaardigheden mee, als je van hot naar her rent voor werk, studie en andere belangrijke zaken. Of als je vol ongeduld een aanhoudende verkoudheid zit weg te kijken, terwijl je je druk maakt over het zich opstapelende werk. Allemaal niet om over naar huis te schrijven, laat staan over te bloggen.

Maar afgelopen vrijdagmiddag na mijn colleges heb ik het er lekker van genomen en met volle teugen genoten van... boodschappen doen zonder haast.



Heerlijk vind ik dat, om naar de Markt te gaan en mijn slag te slaan. Een grote zak paprika's voor twee euro en vijf dozen aardbeien voor vijf euro. Hoewel... vijf dozen voor vijf euro, is dat eigenlijk wel zo geldbesparend? Als een andere klant opmerkt, dat ze dat nooit op krijgt, vraag ik of ze twee doosjes van mij over wil nemen. Om vervolgens op ons donder te krijgen van de verkoper, want dealen voor de kraam is niet de bedoeling! Dealen, dat klinkt wel heel crimineel... een paar meter voorbij de kraam ruilen we alsnog onze goederen. En dat op klaarlichte dag! Heel erg heb ik de marktverkopers niet benadeeld, want ik heb mijn gekochte tomaten per ongeluk laten liggen.

Wat ik met zoveel paprika's moet, kan je binnenkort op mijn kookblog lezen.

Vergeten om een foto van de aardbeien te maken. Ze zijn verwerkt tot ijs met aquafaba en ingemaakt met suiker.














































Het houdt niet op met de voordeeltjes. De supermarkt heeft biologische yoghurt in de aanbieding. Bij de kassa blijkt echter, dat de aanbieding niet voor de volle yoghurt geldt. Irritant vind ik dat! Omdat de yoghurt nu duurder uitpakt dan mijn gebruikelijke merk, breng ik het terug bij de Klantenservice. Tot mijn verbazing krijg ik mijn geld terug, maar mag ik de yoghurt (3 pakken) meenemen! En ik krijg ook nog een chocoladereep voor het geleden leed. Wauw...

Thuis vertel ik enthousiast wat een goede zaken ik heb gedaan. "Wat een avonturen allemaal", zegt manlief. We genieten samen van chocolademelk met chocolade. Daarna wandelen we samen met de hond door het dorp. Manlief vertelt hoe een jongetje zijn bal in het water liet vallen, maar dat de bal dankzij de wind weer op de kant belandde. "Ja, ik maak ook wat mee!"



Heerlijk om van lekker eten te genieten, terwijl we ons budget in de gaten houden. En de 'coverfoto' dan met al die merkproducten? Dat was een cadeautje van de buurtsuper. Moraal van het verhaal? De klant is koning. Of koningin. Ik hang in ieder geval lekker de keukenprinses uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.