zondag 6 november 2016

Geefmaand of krijgmaand en 5 Herfstcadeautjes

Om maar met de deur in huis te vallen: ik doe dit jaar niet mee aan November Geefmaand. Vorig jaar deed ik met veel plezier mee en voor wie meer wil weten, vertelt De Verdubbeldame meer over Geefmaand 2016. Ik wilde het toch eventjes promoten :)

Heb ik dan niets te geven? Dat wel, alleen doe ik dat liever gedoseerd het hele jaar door. En wanneer het mij uitkomt. Vrijblijvend meelezen op Facebook wordt het ook niet, want Facebook is voor mij een echte energieslurper. Ik stel mijn grenzen en dat vind ik ook wel weer knap van mijzelf :)


Je kunt er ook een Krijgmaand van maken, opperde mijn schoonmoeder. Dat is waar, ik krijg best wel vaak wat cadeau en het is mooi om daarbij stil te staan. Daarom deel ik met jullie vijf Herfstcadeautjes, waar ik heel veel energie van krijg!


1. Warme gehaakte sloffen

Het eerste cadeautje is een echt cadeautje. Mijn schoonmoeder haakte deze mooie en warme sloffen voor mij. Ik heb al in geen jaren sloffen meer gehad en ook nog helemaal custom-made!
























2. Chocolade-ijs met pepernoten

In de herfst kan je allerlei gekke dingen doen. Zoals je chocolade-ijs garneren met pepernoten. Moet ik het recept uitschrijven? Haha, zo'n recept staat vast al in de Allerhande, maar ik denk, dat jullie daar zelf wel uitkomen. (Het recept voor het ijs staat trouwens op mijn andere blog.)

 

3. Een warme kruik

Ik heb deze kruik in geen jaren meer gebruikt, maar laatst had ik daar gewoon zin in. Heerlijk met warme voeten in slaap vallen.



4. Kaarsjes branden

Nu het vroeg donker is, staan kaarsjes extra gezellig. Wij branden vooral nepkaarsjes vanwege de huisdieren (en mijn vergeetachtigheid). Maar deze echte kaars houdt mij ook nog lekker warm op mijn thuiswerkplek. De verwarming houden we nog uit, zolang als dat lukt.













5. Heel veel paddenstoelen

En die groeien gewoon naast de deur op het grasveld! De hond uitlaten is nu nog leuker. Maak je klaar voor een mooie graswandeling...












Je leest het: ik ben dit jaar behoorlijk enthousiast over de herfst!


2 opmerkingen:

  1. Wat een feestelijkheden, echt genieten!
    Ik vertelde mijn man vanochtend nog dat voor mij de uitvinding van de vorige eeuw de elektrische deken is. Lang verhaal kort: ik hoor mijzelf grijnzen wanneer ik in de herfst en winter in een warm bed stap. De warme kruik voldeed ook prima trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, zo'n elektrische deken zal ook lekker warm zijn. Ik ga gelijk water opzetten voor de kruik...

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.