zondag 25 december 2016

The twelve days of Christmas #1: leuke verrassingen

On the first day of Christmas my true love gave to me... a Partridge in a Pear Tree!

Omdat de kerstvakantie direct met Kerstmis begint, lukt het misschien wel om 12 dagen lang over mijn kerst(vakantie) belevenissen te schrijven.






Tja en dan is het 1e Kerstdag. Zo'n speciale dag, die bij ons eigenlijk heel gewoon verloopt... en toch nog vol verrassingen zit. Want meneer L stuurde mij een e-mail naar aanleiding van het stukje dat ik op Kerstavond plaatste. Of ik hier nog woonde, want hij meende de levende kerststal te herkennen! Ik wist op mijn beurt niet zeker of hij al verhuisd was, kortom, we woonden ineens in hetzelfde dorp.

En dus gingen we even op bezoek, tussen het maken van de zoetigheden en de maaltijden door. We brachten een takje roosmarijn mee, volgens een oud gebruik hier in het dorp.

Omdat het Kerstmis is, kunnen wat foto's van onze kerstversiering natuurlijk niet ontbreken.

Onze kerstboom is altijd rood/goud versierd (met houten muziekengeltjes).

Dit jaar heb ik een kamerplant met houten appeltjes versierd.

Voor de ramen hangen gouden versieringen, een herinnering aan mijn oma, die altijd spulletjes van Unicef uitdeelde.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.