dinsdag 27 december 2016

The twelve days of Christmas #3: kerstkaartjes

On the third day of Christmas my true love gave to me: 3 French Hens, 2 Turtle Doves, and a Partridge in a Pear tree!

To write or not to write, dat is ieder jaar weer de vraag. Vorig jaar liet ik me verleiden tot het kopen van maar liefst drie vellen decemberzegels (met een gratis kaartenbakje) en daar plukte ik dit jaar de vruchten van.






Dit jaar schreef ik 20 kerstkaarten. Ik was eigenlijk nog niet klaar en heb nog wat kerstkaarten en -zegels over. Soms dacht ik: ik lijk wel gek. Of anders gaf een ander mij dat gevoel wel, bijvoorbeeld een collega, die lachend zei: "Ik doe niet aan kerstkaarten".

Voor de "oogst" hoef je het ook niet te doen, dacht ik, toen er 4 kaarten in onze "mandoline" op het toilet prijkten. Intussen zijn het er toch al meer dan 10 en passen er niet veel meer bij. En wat nog mooier is: een vriendin uit Zeeland belde vlak voor Kerstmis op. Ze had mijn kerstkaart ontvangen en ze hadden sinds kort familie in Friesland wonen. Dus vandaag, derde kerstdag, kregen we zowaar zuidelijk bezoek! En dat was superleuk.

Mijn conclusie is dus: to write!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.