woensdag 28 december 2016

The twelve days of Christmas #4: korte dagen (met puzzeltje)

On the fourth day of Christmas my true love gave to me: 4 Calling Birds, 3 French Hens, 2 Turtle Doves, and a Partridge in a Pear tree!

De eerste dagen van de kerstvakantie zijn voorbij gevlogen. Dat kan natuurlijk komen, doordat het zulke leuke dagen waren. Maar ik merk ook, dat het korte dagen zijn. Ik slaap steeds lang uit en kom maar moeilijk in een ritme. Wat dat betreft is er gelukkig goed nieuws: de dagen worden alweer langer!



Met die gedachte troost ik me dan maar, wanneer ik mezelf niet vooruit kan branden. Ik hoopte elke dag grootse dingen te bereiken. Vandaag bestond mijn mijlpaal uit boodschappen en sokken kopen. Ook niet niets: ik overwon de vrieskou en mijn tegenzin om te shoppen. En wat ben ik blij met mijn sokken!

Ik zit liever warmpjes binnen voor de buis. Of met een rebus bij de (spreekwoordelijke) open haard... Hieronder een creatieve rebus van de natuurkundedocent. Volgens is deze zonder natuurkundekennis ook prima op te lossen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.