vrijdag 30 december 2016

The twelve days of Christmas #6: huisdieren en vuurwerk

On the sixth day of Christmas my true love gave to me: 6 Geese a Laying, 5 Golden Rings... 4 Calling Birds, 3 French Hens, 2 Turtle Doves, and a Partridge in a Pear tree!

De mensen die achteraan in de rij stonden toen IQ werd uitgedeeld, laten nu van zich horen met veel geknal. Ik heb het over vuurwerk vóór oudejaarsavond.

Als pup lieten we Robin met van alles kennismaken. Hij was dan ook niet erg bang voor vuurwerk. Helaas is dat later toch veranderd: hij trekt me direct mee richting huis als we uitgaan en zit mak naast me terwijl ik beneden de afwas doe.

De katten houden hun hoofd redelijk koel als het om vuurwerk gaat. Ze willen zelfs naar buiten, althans dat denken ze, maar ik vind het geen goed idee. Mickey was al even kwijt en daar maakte ik me behoorlijk zorgen om.

Poging om Mickey stoïcijns op de vensterbank vast te leggen. Kijkt hij toch net om vanwege een knal.

Asterix zit op de trap: "Huh, is er wat aan de hand?"
















































Robin is een ander verhaal. Hij stormt al de trap op naar boven, voordat ik hem uit kan laten. Ik laat hem eventjes op de slaapkamer (wat we normaal nooit doen) en dan gaat hij gewoon onder het bed liggen!



Nou valt het nog mee in ons pittoreske dorpje. Hier en daar een knal vanaf 30 december. Nog even doorbijten en dan is het weer voorbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.