donderdag 5 januari 2017

The twelve days of Christmas #12: Wat ik hoop voor 2017

On the twelfth day of Christmas my true love gave to me: 12 Drummers Drumming, 11 Pipers Piping, 10 Lords a Leaping, 9 Ladies Dancing, 8 Maids a Milking, 7 Swans a Swimming, 6 Geese a Laying, 5 Golden Rings... (padampampam) 4 Calling Birds, 3 French Hens, 2 Turtle Doves, and a Partridge in a Pear Tree!

Zo beste lezers, het zit erop. Ik rond mijn dagenlange monoloog af, om mij op andere belangwekkende zaken te richten. Het paard keek rond of iedereen haar gehoord had. Het bleef stil in de zaal. Sterker nog, ze kon haar publiek helemaal niet zien. Ze schraapte haar keel en trapte met haar hoefjes, terwijl ze naar mooie afsluitende woorden zocht. De Slang zou haar misschien zeggen, dat ze teveel verhalen van meneer Koolhaas had gelezen. Hoe het ook zij... ik zou het beste paard van stal niet zijn, als ik niet eerst nog mijn wensen voor 2017 met jullie zou delen!


Wat ik hoop voor 2017...

Zoals gezegd ben ik voorzichtig met het delen van voornemens. Maar dit stukje gaat over wat ik hoop voor 2017. Dat wij (manlief en ik) hier ons best voor doen staat buiten kijf. Het is ook geen uitputtend overzicht, want dromen ontwikkelen zich continu.


Een vast contract voor mij als docent (of tenminste verlenging).

Een baan voor manlief als docent.

Daarmee een positieve reden voor ons om te verhuizen.

Tijd en energie vrijmaken om vrienden en familie op te zoeken.

Af en toe ook bezig te zijn met echte dingen, zoals piano spelen.

Tevreden zijn.


En in dat laatste zit volgens mij echt de kern van geluk. En dat wens ik jullie allemaal toe!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.