maandag 2 januari 2017

The twelve days of Christmas #9: doosjes unboxing

On the ninth day of Christmas my true love gave to me: 9 Ladies Dancing, 8 Maids a Milking, 7 Swans a Swimming, 6 Geese a Laying, 5 Golden Rings... 4 Calling Birds, 3 French Hens, 2 Turtle Doves, and a Partridge in a Pear Tree!

Het is moeilijk voor te stellen, dat er ooit op 2 januari nog mensen Kerstmis zaten te vieren. (Het is wel een leuke dag voor een verjaardag, maar dat terzijde.) Dat Kerstmis werd teruggebracht naar twee dagen, hebben we aan het kapitalisme te danken: de fabrieken moesten verder draaien. Terug naar het thema van vandaag: doosjes!


Doosjes!

Ik werd er mijn leven lang al superblij van: doosjes! Bij ons thuis wordt dit altijd op enthousiaste toon gezongen als "doosjes!", te beginnen op een hoge noot, gevolgd door een noot van een kwart lager. (Ik neem altijd hoge G - hoge D... zing mee en je begrijpt op slag mijn enthousiasme... niet? Misschien moet ik het even op notenschrift zetten.)

Een cadeau voor onszelf

Op de valreep van 2016 besluiten we onszelf een cadeau te geven, waar we al heel lang naar zaten te streven. Ik heb het over een mooi opbergsysteem voor onze schroeven en ander klusgarnituur, dat her en der verspreid ligt over de zolder.

Unboxing...

Net op tijd kom ik terug van een wandeling met de hond. Robin begint te blaffen naar het busje van de post. Hond dus snel aan het voer gezet en het pakket aangenomen. Wauw, het feest kan beginnen! Mickey denkt daar natuurlijk hetzelfde over en begint direct de doos te inspecteren.

 Van buiten en van binnen... (het is ook te gemakkelijk om Mickey in een doos te krijgen)












En ja hoor, daar zijn ze, de doosjes! Leeg zijn ze al prachtig... maar de overzichtsfoto eronder laat zien, waar alle dakloze spullen liggen, die erin moeten.







Aan de slag!

En dan kunnen we de doosjes inwijden, een beter begin van het nieuwe jaar kan ik mij haast niet voorstellen. Manlief gaat direct aan de slag. Pluggen, schroeven, haakjes, kroonsteentjes... alles wat klein genoeg is wordt uitgepakt en in de bakjes gestopt. Etiketten worden nog even bewaard om de doosjes later goed te kunnen labelen. We krijgen er zowaar 10 gratis tussenschotjes bij en knippen er nog meer uit het plastic van de oude doosjes. Dat blijkt wel nodig met al die verschillende formaten schroeven!

Manlief sorteert en sorteert en ik verras hem met een dubbelwandige schroevendoos... hij raakt de wanhoop nabij...


Het resultaat

Maar het resultaat mag er zijn! Even de spanning opbouwen...

Ondefinieerbare dingen worden weggegooid: een hele overwinning!

Een doos vol met afval.

En deze handige opbergdoos mag naar de Kringloop.




































































Tadaa, de doosjes zijn ingewijd!


En onze klushoek op zolder is lekker overzichtelijk!



De kerstcoupon van mijn werk wacht nog om te worden besteed, maar wij hebben voorlopig even genoeg! En Mickey, die zijn papieren tas alweer beu was, is helemaal tevreden met zijn nieuwe huis. Voor zolang als dat duurt.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.