vrijdag 24 februari 2017

De derde incarnatie van ons ladenkasje

Manlief had behoefte aan een grotere werkbank. Daar kan je 100 euro aan uitgeven. Maar je kunt ook een oud ladekastje verbouwen. Het betreffende ladekastje is hiermee ons meest gereïncarneerde meubelstuk.








Incarnatie 1

Incarnatie 1 was een ladekastje van een bekend Zweeds warenhuis. Ik gebruikte dit ladekastje om mijn spullen op te bergen op mijn studentenkamer en later als linnenkast. De laden wilden al snel niet meer fatsoenlijk schuiven.

Incarnatie 2

Na veelvuldig uiten van mijn ongenoegen, toverde manlief het ladekastje om tot een kastje zonder laden. Dit project heb ik hier op mijn blog beschreven. De planken waren van de laden gemaakt: stevig genoeg om er plastic dozen op te zetten en goed voor vele jaren huisvrouwenvreugd bij het opbergen van onze beddenlakens.




Incarnatie 3

Voor incarnatie 3 maakte manlief wat betere planken, afkomstig uit een keukenkastje van mijn schoonmoeder. Dit is dus eigenlijk een incarnatie van maar liefst twee Zweedse kasten geworden! Verder bracht manlief wat ijzeren hoekjes ter versteviging aan. Daarmee was de werkbank af.

Op zolder pronkt nu de derde incarnatie! Met alvast een voorproefje op manlief zijn eerste bouwwerk.





































Eindelijk hebben we wat meer werkoppervlak. Daardoor hoeven we niet telkens uit te wijken naar de strijkplank, de wasmachine of de grond. We hebben alles bij de hand en het is zo opgeruimd: echt een vooruitgang!

En omdat ik het linnenkastje bij de wasmachine miste, heb ik daar een ander kastje voor in gebruik genomen. Een door mijn moeder en stiefvader gemaakte incarnatie van een lattenbodem.



2 opmerkingen:

  1. Ik vind het zo leuk om te lezen. Sommige dingen in huis zijn een soort van gezinsleden. Nu nog een naam verzinnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.